25 Temmuz 2009

Vive la fête - Grand prix

Vive la fête’in Grand prix” isimli albümünü daha ilk dinlediğim anda “İşte bu!” dedim... “işte bu! Bütün hafta dinlerim ben bunu."

Biraz 70’lerin funk tarzı inişler çıkışlar, biraz 80’li yılların müzik anlayışı ve günümüzün elektronik müziğinin alt yapısı... (Hani kalite olarak tam olmasa da müzik yapısı nupop'a yakın olduğu için Santogold'a da yakın sayılır.)

Etkileyici ve yormayan modern aksanlı bir Fransızca vokal, synthysizer’larla geri planda ritmler, önde müziği götüren bas tema ile her şarkısı ayrı güzel olan Vive la fête “electropop” tarzı “Grand prix” albümüyle övgüyü hak ediyor...

Bu yıl piyasaya çıkan Disque D’Or albümüyle elektronik müzikten Synthrock’a geçiş yapan grup hayal kırıklığı yaratarak son albümünde benim dinleyebileceğim tek parça olan “Baiser canon”u yapmış olmasına rağmen “Grand prix” albümünde neredeyse tüm parçalar çok güzel... (her ne kadar basit ve eğlencelik şarkılar olsa da dinlenebilecek güzellikte olduğunu düşünüyorum...)

Yine de bana göre en iyi parçaları sıralamam gerekirse

Hot shot, La Verite, Machine sublime, Chauve souris (piyano desteği olan geçiş kısmı harika), Exactement ve Claude francois başta geliyor...

House, tekno, lounge ya da chill out tarzı gibi bayıltan türde bir şey değil... Pop ama liste şarkıları gibi de değil. Pop müziğin özünü kaybetmemiş, elektronik altyapıyla güçlü yeni akım NuDisco ve electropop ve karışımı özel bir albüm...

Ve yine herkesin tarzı olmayacak bir albüm olduğunu da belirteyim. Yani 80’leri ve pop müziği sevmiyorsanız “Yıl 2009 olmuş ben hâlâ pop ve elektronik müzik mi dinleyeceğim, o lisedeydi... Artık ne çıkarsa onu dinliyorum.” diyen biriyseniz düşündüğünüzü bulamayabilirsiniz.

Ama evrensel pop müzik kültürü içinde değişik bir şeyler keşfetmeyi seviyorsanız [ trım trım farklı bir şeyler arıyorsanız:) ] bu albümden de hoşlanırsınız diye düşünüyorum...

Grubun lastfm sitesindeki bilgilerine ve myspace sayfasına da bakabilirsiniz... (not: grubun resimlerini ve videolarını albümü dinledikten sonra gördüm:) )