31 Ağustos 2009

64revolt - Aim For The Flat

Uzun aralıklarla da olsa bazen kendi müzik zevkime göre öyle ulaşılmaz ve güzel albümler buluyorum ki böyle bir albümü bulabilmek için dinlediğim binlerce uyduruk albümün yarattığı yorgunluğa ve kısıtlı zamanımı harcamaya değiyor.

64revolt’un Aim For The Flat isimli albümünün daha ilk parçasını dinlediğim anda tüm albümün olağanüstü güzel olacağını anladım ve bundan dolayı hem heyecanlandım hem sevindim... Dinlerken insanı şaşırtan İsveçli electro-pop punk grubu gerçekten çok sıradışı bir oluşum...

Müzik olarak elde edilen orkestrasyonal sound Bondage Fairies, Anamanaguchi ve Sigue Sigue Sputnik’I anımsatsa da kalıplı dizinleri aşarak kurdukları armoni biraz daha farklı...

80’li yılların electro retrosu denilemez ama grubun 80’li yıllardan esintiler taşıdığını da inkâr etmek mümkün değil... Tabii ki 80’li yılları düşünüp billboard listelerine giren parçalara da benzetmeyin yoksa beklentinizin dışında bir şeyle karşılaşırsınız...

Sevgilinizle el ele tutuşup romantik bakışlarla birbirinizi süzerek dinleyeceğiniz türde romantik bir albüm değil ama 80'li yılların elektronik pop müziğinin 8-bit efektlerle günümüzde ulaştığı yeri ve değişimi göstermesi açısından (hele bir de güzel bir ses tesisatında dinlenirse) en iyi örneklerinden biri...

Bazen bir parçadaki bir bas sesi bir pop parçasının dans etmenizi sağlayan ritmini andırıyor, bazen bir melodinin üzerine bindirilmiş bir atari oyun efekti benzeri ses bir dakikada bir makinenin hızlandırılmış hareketlerini yapmanızı sağlayabiliyor :)

Sabahın köründe metrobüste küçük parmak ritmlerinizi kontrol altına almanız zorlaştıkça ayağınızla ritm tutmaya başlıyorsunuz. Bir süre sonra ikisi birden kontrol edilemez bir hal alınca “Aman dur yahu öteki parçaya geçeyim millet sabah sabah deli diyecek.” diyorsunuz ama öteki parçada da durum değişmiyor :)

Sıradan pop müzik dinleyicisine biraz hızlı ve sert gibi gelebilir ama 64revolt’un sizi taşıdığı yere alışır da hoşunuza gitmeye başlarsa daha sonra böyle bir grubu ya da parçaları nereden bulurum diye bütün interneti hatim etmek zorunda kalabilirsiniz :)

64revolt’u keşfettiğim bu albüm sayesinde biraz araştırınca geçtiğimiz ay içinde çıkardıkları What a horrible night to have a curse’ten de haberim oldu ama daha onu alıp dinlemem mümkün olmadı, ki uzun bir süredir herhangi bir grup için ”yeni albümü nasıl acaba?” diye düşünüp merak etmemiştim, bu heyecanı sağlayabilmeleri bile benim için büyük bir şey...

Eğer Aim For The Flat albümü bir LP yani bildiğimiz plak şeklinde olsaydı yüzeylerine hiç dokunmadan yanlarından tutup havaya kaldırıp kaldırıp baktıktan sonra üzerine toz konmasın diye büyük bir özenle hemen kabına geri kaldırırdım :)

Elektronik pop-punk türünü sevenlere mutlaka ama mutlaka tavsiye ediyorum...

Albümde çok güzel parçalar var ama benim favorilerim
1- C.A.P.I.P
4- Alice, Sweet Alice
5- Moving Backwards
11- Martyr
12- Resurrection
13- Defender
14- Radical People
15- Vastly Superior To Humans

64revolt’un myspace sayfası...