30 Ağustos 2009

blindness (körlük) [film]

Şimdiden tüm yazım hataları için özür diliyorum çok sinirliyim...

Bugüne kadar “kötü” dediğim filmlerin yönetmenlerinden özür diliyorum çünkü onlar hiç değilse iğrenç de olsa saçma da olsa bir şekilde bir şeyler yapmaya çalışmışlar.

Yine aynı şekilde televizyonda oynayan saçma sapan onuncu sınıf macera filmlerinin yönetmenlerinden de özür dilemem gerekiyor çünkü hepsine haksızlık etmişim...

Bütün bu saydığım yönetmenlerin hiç biri bu kadar iğrenç ve saçma bir film yapmayı isteseler de beceremezler...

Yahu al kamerayı iple bağla ağaca as yoldan geleni geçeni çeksin sokakta bir gün diye kes montajla bir iki de müzik ekle o bile bir şekilde bir film olur ama bu körlük filmi çok ama çok sinir edici tamamıyla boş bir şeymiş...

Ne konusu ne çekimi ne anlatımı hiçbiri beş para etmez uyduruk ötesi bir film...

Adamın biri yolda birden kör oluyor, biri ona yardım edip evine bırakıyor ama bu adam hırsızlık yapıyor ve kör olan adamın arabasını çalıyor... Sonra o da kör oluyor.

Kör olan adam evine gidiyor, karısı da kör oluyor. Doktora gidiyor doktor da kör oluyor ve doktora gelen herkes kör oluyor...

Sonra körlük salgın halini alıyor ama niyeyse ilk başta kör olan bu grubu bir yere kapatıp karantinaya alıyorlar, kötü muamele ediyorlar, aç bi-ilaç ölüme terk ediyorlar...

Doktor da bu karantinaya alınanların arasında ve karısı da yanında ama karısına nedense hastalık bulaşmıyor ve film boyunca o da kör gibi salakça davranıp duruyor...

Anlatacak sövüp sayacak o kadar çok şey var ki sinirimden hepsini yazmak mümkün değil... Bu kadar iğrenç ve mantıksız bu kadar 158. sınıf boktan bir filmin senaryosunu nasıl yazmışlar haydi o geri zekâlı yazdı niye siz çekiyorsunuz.

Nasıl bu kadar seviyesiz ve amatörlüğün de ötesinde bir film olur da çekilmesi kabul edilip sinemaya dahil olur?

Anlamsızlıklar zinciri içinde sürüp giden böyle bir filmin çekilmesi sinema tarihi için de tamamen kara bir leke... Sokağa atacak paraları varsa niye gerçekten sokağa atmamışlar da insanları delirtip sinirlendirmek için o parayla böyle bir film çekilmesine razı olmuşlar anlayabilmiş değilim...

Nasıl olsa reklamı yapılır nasıl olsa millet bir kere gitse biz parayı buluruz nasıl olsa herkes birbirine aman o anlamamıştır bir de biz seyredelim der ve ne güzel biz de bundan para kazanırız diyen böyle geri zekâlı salaklardan nefret ediyorum...

Bir iki tane efekt yapmasını öğrenip sırf o efekti yapmak için film yapılır mı a salak demezler mi adama... Utanma da kalmamış bunlarda...

En sevmediğiniz insana bile sakın sakın seyrettireyim demeyin, insanlık daha o kadar alçalmadı... Evinizde varsa hemen hiç vakit kaybetmeden kırıp çöpe atın...