21 Ekim 2009

deney diye buna derim :)

Hani herkes bilir...

Naylon bir tarak alınır, birazcık üzerinizdeki kazağın koluna sürersiniz ve sıranın üzerinde de minik minik kopardığınız kağıtlar vardır tarağı oraya doğru götürünce elektriklenen tarak kağıt parçacıklarını çeker... [aman allahım o ne büyük bir etkidir o öyle o yaşlar için :)]

Eh! Öğrendik ya artık :) haydi şimdi saçımıza tutalım, musluktan akan suya yaklaştıralım falan, bir sürü ilginçlik yapalım sonra kendi yaptığımıza kendimiz hayret edelim :)

Şimdi gelelim mevzuya;
Aynılarını televizyonda sırayla tekrarlıyorlar. 5 yaşındaki Volkan'la birlikte seyrediyoruz (daha doğrusu o seyrediyor ben şapşal şapşal bakıyorum) :)

Deneyi yapan kadın eline bir balon alıp şişirmeye başlıyor... ve bu sefer yarısına kadar şişirilmiş balonu kazağa sürterek elektriklenmesini sağlıyor.

Derken kamera masanın üzerini gösteriyor bir adet tasarruflu ampül var, kadın dikkatlice cam kısmına dokunmadan dibindeki metal kısmından ampülü tutuyor ve balona yaklaştırıyor...

Ampülün balona yakın uç kısmında bir anlık bir ışık beliriyor!!!

Aman allahım gözlerime inanamıyorum.

Bu kadar basit bir şeyin bu kadar etkili bir sonuç vereceğini tahmin edemezdim...

İlkokul üçüncü sınıf seviyesindeki bir iki deneyi farklılaştırınca ortaya işte böyle bir hayli ilginç bir şey çıkmış...

Gerçekten şaşırdım!

(tamam bu konuyla ilgili hemen hemen her şeyi biliyoruz ama balonun elektriklenmesiyle elektron akışıyla falan ne olursa olsun işte o kadar az bir elektrik yüküyle ampul nasıl yandı, hâlâ anlamadım :))