09 Ekim 2009

hayati önem taşıyan "dikkat!" işareti...

Uzun zamandır fırsat bulup yazmayı istediğim bir şey var.

Hemen hemen herkes biliyor ama hiç kimse kendi başına gelince doğru olarak uygulamıyor... Bu sabah yolda benzer bir durumu görünce yazayım dedim...

Umarım başınıza gelmez ama arabanız küçük bir kaza yaptı ya da bozuldu diyelim...

Ve kenara çekip yolda uzun süre beklemek zorunda kaldığınızı düşünün... ilk yapacağınız şey arkadan gelen araçların size çarpmaması için aracın biraz gerisine şu meşhur üçgen uyarı işaretini koymaktır değil mi...

Evet, böyle bir durumda hemen arabadan o işareti alıp biraz geriye, yolun üzerine görünecek şekilde koymamız gerekiyor ama neredeyse herkes bu işareti yanlış bir şekilde çok yakına bırakıyor...

Dikkat! İşaretini koymak için arabadan indikten sonra yürüyünce bize uzak gibi görünüp öyle 15 - 20 adım attığımızda (o da en uzağa koyanların bıraktığı mesafe) işareti oraya bırakıyoruz... ama arkadan gelen araçlar hızla geçtiği için o 15 - 20 adımlık mesafe aracın hemen yanı gibi kalıyor.

Gelen araç, işaretle birlikte aynı anda zaten aracı da görüyor ve neredeyse hiçbir faydası olmuyor.

Yani tehlike ve dikkat uyarısı görevini yerine getirsin diye o üçgen reflektörü o kadar yakına koyuyorlar ki gören dikkat ettiği anda zaten o hızla aracın yanına ulaşmış oluyor.

Oysa ki bu işaret yolun çok ama çok daha gerisine koyulmalı ki aracınızın yanından geçen diğer sürücüler işareti görünce hareket etmediğinizi anlayıp ona göre önceden önlem alabilsinler ve refleks olarak tepki verebilecek süreleri olsun...

Bunun için tam olarak yasal mesafe nedir bilmiyorum ama fazla bulup "Aaaaaa..." der misiniz bilmem ben böyle bir durumda tehlike işaretini 100 adım yani yaklaşık 50 metre geriye koymayı doğru buluyorum.

Ooooo çok fazlaymış demeyin çünkü koyduğunuz işaretle sizin aracınız arasındaki o 50 metreyi 100 km/s hızla gelen bir araç tam 3 saniyede geçiyor...