09 Aralık 2009

şişeden mi, bardaktan mı?

Neredeyse her gün gözümün önünde ama daha önceden böyle bir şey aklıma gelmemişti...

Kola’yı (kutuda ya da şişede) açıyorum... bardağa koyuyorum... kabarcıklar çıkmaya başlıyor... [(kutulanırken/şişelenirken) içine basılan karbondioksit açığa çıkıyor...]

Bardağa koyunca açığa çıkan bu kabarcıklarla içeceğin içindeki gaz ve asit miktarı azalmış oluyor... (hiç durmadan bardağın içindeki sıvıyı karıştırıp gazını tamamen bitirsem içerken günlerce beklemiş de “gazı kaçmış” kola tadına geliyor ya işte en başta az da olsa bir miktar bu şekilde asidite oranı düşmüş oluyor)...

Direkt olarak şişeden, kutudan ya da Pipetle (plastik ince kamış) içince bardağa doldurma işlemi olmadığı için o bardağa koyduğumuz ilk andaki gaz kaybı da olmayacağı için asit oranı da daha yüksek oluyor...

İşte o yüzden kola’yı bardağa koyunca tadı farklı geliyor...

Önemli mi? Değil ama gün içinden bir ayrıntı işte :)

[ve lütfen konudaki ayrıntıyı önemseyip yazdığım için hiç alakası yokken "Aman ben gazlı ya da asitli içecek içmiyorum sen de içme, kimseye de burada reklamını yapma, biz komposto ve ayran içiyoruz sen de iç..." gibi sağlık takıntısı yapıp bu konu için yorum yazmayın... Ben kimse bunu içsin ya da içiyorum demiyorum, günlük hayat içinde hiç göze çarpmayan küçük bir ayrıntıyı düşünme şeklimi yansıtmaya çalıştım o kadar :) ]