25 Ocak 2010

Gani Müjde - isim şehir hayvan bitki

Çocukken defterin ortasından bir yaprak yırtıp oynadığımız “isim, şehir” oyununu herkes bilir...

Gani Müjde de “Öküz Dergisi”nde uzun bir süre bu oyuna benzer bir tarzda küçük notlardan oluşan yazılar yayınlamıştı. İşte o yazılardan toparlanıp kitap haline getirelen “isim şehir hayvan bitki”yi okudum bir çırpıda...

Gani Müjde, mizah dünyasının ünlü (ve bu ünü hak eden) isimlerinden biri hepimizin bildiği gibi...

Yaratıcılığıyla, duygusallığıyla, kültürel zenginliğiyle okuyucuyu doyurup mizahtan zevk almasını sağlayan yazar;

bu kitabında da her harf için aynen çocukken oynadığımız oyundaki gibi bir şehir, bir hayvan vs. o harf neyi çağrıştırıyorsa eski günlerden, anılardan, hayattan aklına ne geliyorsa onları yazmış ama asla o oyunlardaki kadar basit değil tabii ki...

Aralarda öylesine güzel ayrıntılar, minik hikâyecikler, unutulmaz isimler ve şimdi unuttuğumuz ama bir zamanlar gündelik hayatımızın parçası olmuş şeyler var ki kitabı okuyup bitirdiğinizde eski bir dostunuza rastlayıp çok güzel bir sohbet etmişsiniz gibi bir etki bırakıyor...

İşte kitaptan aklımda kalan çok minik ama çok güzel bir bölüm:

Ferhan Şensoy anlatmış.

Kıymeti bilinememiş çok iyi bir oyuncu olan (benim de çok sevdiğim “Kardeşim benim” filmi sayesinde hayranı olduğum) Özcan Özgür’le Ferhan Şensoy turnedeymiş...

Gece, kaldıkları otele dönmüşler, odalarına gelince Özcan Özgür cebinden bir kutu kibrit çıkarıp sağa sola serpmeye başlamış :) Ferhan abi de “Ne oluyor?” diye Özcan Özgür’e sormuş...

Özcan Özgür de “Ben sarhoş olunca çok sigara içerim, sarhoşken sigara içeceğim zaman da elimi attığım yerde kibrit olmalı” diye cevap vermiş :)

İşte böyle sıcak güzel ve farklı yüzlerce minik ayrıntıyla bezeli bir kitap “isim , şehir, hayvan, bitki.”

Ayrıca 197 sayfalık bir kitap için gerçekten 2 lira gibi de komik bir fiyatı var, hatta internetten 140 kuruşa aylık taksitlerle bile satın alabilirsiniz :)

Ben okudum beğendim sizin de beğeneceğinizi düşünüyorum...

Eline sağlık Gani kardeşim.