24 Şubat 2010

kulak ağrısı ve bir damla soğan suyu mucizesi...

Gecenin bir vakti oğlum ağlayarak uyandı...

Hiç durmadan ağlıyordu ve biz de derdini anlamaya çalışıyorduk, sonradan anladık ki kulağı ağrıyormuş...

Diş ağrısı bir, kulak ağrısı iki: çeken bilir katlanılması çok güçtür...

O anda çocuğun yaşına ve kilosuna göre verebileceğimiz ağrı kesici şuruptan başka bir ilaç da yok...

Daha önceden bir yerlerden duymuştum “ağrıyan kulağa sarımsak koyuyorlar” diye...

Yapacak bir şey yok, çocuk hiç durmadan ağlıyor deneyelim dedik ama pek işe yaramadı ya da çok uzun bir süre öyle durmak lazım ama minicik çocuk, bekleyecek dayanacak durumda değil.

Bir anlık çaresizlikten sonra internetten konuya ait bilgileri araştırmaya başladık. Eşim, “İbrahim Saraçoğlu”nun ismini söyledi...

Google aramada “kulak ağrısı ibrahim saraçoğlu” yazıp arattırdım, karşıma çıkan sitedeki bundan daha kısa bir yazıda “kulak ağrısı için bir damla soğan suyu” yazıyordu...

Doğal ve zarar vermeyecek bir şey olduğu için o andaki durumumuzu da gözönünde bulundurup denemeye karar verdik.

Ağrıyan kulağa bir damla soğan suyunu damlattıktan sonra bir dakika içinde çocuğun ağrısı kesildi... Aklınızda bulunsun... Alternatif tıb bazen böyle işe yarayabiliyor.

----------------
Prof. Dr. İbrahim Adnan SARAÇOĞLU'na ve Google'a teşekkür ediyorum.
Kulak ağrısı ve orta kulak iltihabı ile ilgili detaylı bilgi için
http://hastarehberi.com/kbb/kbb4/ortakulakiltihabi.htm linkine bakabilirsiniz...

7 yorum:

neslihan dedi ki...

abbyçok geçmiş olsun.yıllardır çekiyorum bu ağrıyı,deneyeceğim ben de.sevgilerimle...

ONALTIKIRKALTI dedi ki...

size de geçmiş olsun, umarım iyi gelir ama konunun en altında verilen linkteki sayfada açılan yazıyı da mutlaka okuyun ve olayın fiziksel sistematiğini anlamaya çalışın çünkü iş sadece ağrıyı geçirmekle bitmiyor, uygun ilaç tedavisi ile esas nedeni ortadan kaldırmak gerekli...

ışıl ışıl dedi ki...

Büyüyünce "hiç inkar etmeyin elimde kayıtlar var: Benim üzerimde deney yapmışsınız" diye hesap sormasın?.. Geçmiş olsun.

Ah o çocukluğumun kulak ağrıları, ne ağlatırdı. Katlanması güç ağrılara bir de böbrek sancısını ekliyorum ben izninizle.

ONALTIKIRKALTI dedi ki...

valla öyle bir canı yanıyor ve öyle bir ağlıyordu ki hiçbir şeyi düşünecek hali yoktu :( o yüzden deney yaptığımızı falan düşünmez...

size de geçmiş olsun diyorum umarım bu ağrılar devam etmiyordur...

Kağıttan Gemiler dedi ki...

benzer bir olay bizim de başımıza gelmişti. Ben de anneannemin tavsiyesine uyarak soğan suyu damlatmıştım kızmın kulağına. Mucize gibi hemen geçirmişti. Hatta bloguma da yazmıştım sanırım.
Sizinle bir ortak noktamızın olması beni çok mutlu etti. Selamlar Sevgiler.

ONALTIKIRKALTI dedi ki...

ne yazık ki talihsiz bir konuda paylaşımda bulunmuşuz, umarım bundan sonra sağlık sıkıntılarıyla ilgili benzer şeyler yaşanmaz ve daha güzel konularda ortak noktalarımız olur...

Oğuzhan TÜRKKAN dedi ki...

ben de hamile olduğum için soğan suyu damlattm bir saat içinde gercekten ağrı kalmadı. antibiyotik olarak ağızdan da sulandırıp içtim 3gün boyunca. rendelerken kalan kısmı da pamukla kulak arkasına ve cevresine sarıp ılık tutarsanız cevre agrıları da alıyor. not: kulak soğuğu sevmez, corba kasığı ile ocakta ılıtıp öyle damlatın, soğuk damlatmak ters etki yapabiliyor. (gercek tıp dr aidin salihten uygulanmıstır.)