07 Mart 2010

Karelidefter v2.0 :)

Arkadaşlar arasında dolaşan ilginç ya da komik resimleri maille yolluyorum, msn listemdeki eş dost tanıdık ve arkadaşlarla aramızda oyun sitesi, mp3 ya da film indirilen sitelerin adreslerini paylaşıyoruz...

Buradan başka facebook'taki hesabımda orada burada rastladığım şeyleri arkadaşlarıma gönderiyorum, youtube'da ilginç videoları kullanıcı listeme alıyorum, tumblr bloğunda buraya almaya değmeyecek ufak tefek günlük küçük bilgileri ya da aklıma gelen şeyleri yazıyorum.

myspace hesabımda müzikle ilgili şeyleri takip ediyorum, müzisyen arkadaşlarla yazışıyorum, lastfm hesabımda dinlediğim ve beğendiğim müzikleri düzenliyorum,
flickr hesabımda bazen komik bazen sevimli bir resme rastlıyorum,
bunlar gibi internette takip ettiğim daha bir sürü arkadaş, yazar, haber, müzik, film, oyun ve program siteleri var...

24 saatin yetmediği iğrenç ve saçma koşturmalar içeren hayatımızda ailemiz, özel hayatımız ve işimiz dışında bir de böyle bloglara yazı yazmak gibi uğraşlara vakit ayırmaya kalkınca, haliyle karelidefter'de de bir ay 30 yazı başka bir ay 4-5 yazı oluyor...

bütün bunlar ister istemez insanın enerjisini tüketip zamanını harcamasına neden oluyor ve ne oraya ne buraya ne de diğer sitelere yetişebiliyorum :) o yüzden karar verdim her şeyi artık sadece buradan gireceğim...

evet karelidefter'in bir kalite standartı var ve yine öyle olacak ama benim okuduğum kitabı bitirip de içinde işaretlediğim yerleri o kitapla ilgili yazıya almamı beklerseniz işte o zaman ayda anca iki üç yazı çıkarabilirim :) ve o yazıyı yazarken de okuyacak olanları sıkmamak için kısabildiğim kadar da yazıyı kısmak zorunda kalırım... Şu andaki durum bu :)

Sonuçta burası akademik bir kurumun sitesi değil, bir sanat kültür kuruluşunun sitesi olmadığı gibi genel bir forum da değil. Resmi bir sponsorum ya da bazı küçük masraflarımı karşılayan reklamverenlerim de yok... bu nedenle tamamen bana ait olan bu "kişisel blog" bu kadar ciddi olacak diye bir zorunluluğum da yok...

karelidefter: seyrettiğim filmleri-belgeselleri, okuduğum kitaplarda dergilerde gazetelerde rastladığım ilginç şeyleri, dinlediğim müzikleri ve aklıma gelen her türlü şeyi yazmayı düşündüğüm, her türlü fikrimi not alabildiğim (ve tabii ki aynı şeyleri beğenebilecek kişilerle paylaşabildiğim) bir not defteriydi benim için... ama daha sonradan bu kaliteden ödün vermemek adına, gerçekten güzel ya da ilginç bulduğum şeyleri yazabilmek için hiç vakit bulamamaya başladım, bu da siteye girdiğim gönderi sayısında düşüşe neden oldu (e! haliyle üzülüyor insan)...

bir yandan da başka sitelerde başka şeyleri takip ederken onları işaretlerken ya da paylaşırken de bir zaman harcıyorum bunun dışında okuduğum kitapları yazarken karşılaştığım ilginç yüzlerce şey yerine sadece aklımda kalanları yazıyorum ve ne yazık ki karelidefter'i takip edenlerin bunlardan hiç haberi olmuyor (yazık değil mi canım okuyucu arkadaşlarıma :) )...

yeniden bir yapılanma sürecine duyduğum ihtiyaç ancak karelidefter'in 2. versiyonuyla gerçekleşebilecekti ben de öyle yaptım ve karelidefter'i versiyon olarak 2.0'a yükselttim :)

alışık olunan her şeyin yeni versiyonunda olduğu gibi belki beğenilmeyen yanları da olacaktır ama şu andaki halinden daha faal bir karelidefter görmek isteyenleri memnun etmek açısından daha iyi olacağına da eminim...

sitenin görünüşü her ne kadar aynı kalacak olsa da içerik akışı eskisinden biraz daha farklı olacak, karelidefter'e ne olmuş böyle diye merak edip düşünmeyin diye de bu uzun yazıyı yazmak zorunda hissettim...

kısa, az, öz hatta bazen iki kelimelik bir gönderi ya da gerektiğinde gerektiği kadar ama bazen de yine çoooook uzun yazılarda birlikte olmak dileğiyle bütün karelidefter okurlarına sevgiler saygılar...