20 Nisan 2010

An American crime... [film]

Filmi seyrettim ama çok sinir oldum... filme değil tabii ki anlattığı şeye... Film kendi konusunu güzel bir biçimde anlatıyor, yanlış bir şey yok ama bu türde klasik duygu sömürüsü yüklü konuları seyretmemeyi tercih ediyorum...

Çocuk istismarı ve işkence konusunu işleyen film bizlere topluluk psikolojisini hatırlatmaya çalışıyor. Bu şekilde düşünebilen ya da böyle düşünebilen insanları görüp de müdahale etmeyen insanların bu filmi seyredip de aklı başına gelir mi vicdanı sızlar mı, eğitici bir etkisi olur mu bilmiyorum...

Film bana uymadı... Mantığı da 80’lerin TRT dizilerine benziyor, ha oldu olacak ha bitti bitecek dur bakalım diye diye filmin sonuna kadar bekledim...

Kurgusu düzgün, anlattığı şeye yoğunlaşıp düz bir çizgiyle devam ediyor ama bana göre eski ve klasik bir anlatım ki aslında bu kötü bir şey değil, böyle çok güzel filmler de var...

Neyse, öyle üstten bir konusuna girmek gerekirse;

Küçük bir Amerikan kasabasında çocuk bakıcılığı yaparak geçinmeye çalışan fakat bir yandan da çevredeki yeni yetme gençlerin aklını çelip başka türde işler de çeviren dul bir kadın var.

Yakınlarda bir kasabada lunaparklarda çalışan bir adam da karısınla birlikte başka bir yere çalışmaya gitmek zorunda kalınca iki kızını bu kadına bırakıyor.

Kadın hayatın ezici zorlukları karşısında sahip olduğu her şeyini yitirmiş yarı akıl hastası gibi biri ve kendisine bırakalın bu iki çocuğa yapmadığını bırakmıyor.

Tabii olay bu kadarla kalsa çok basit ve uyduruk bir film olurdu (esas konu kadının yarı deli gibi olup da küçücük çocuklara işkence etmesi değil) hem ailenin çocuklarının hem de bu çocukların arkadaşlarının da bu işkenceye dahil olması işi büyütüp başka bir alana çekiyor...

Küçük çocuklara yapılanlardan kendi ailesinin haberi olacak mı, çocuklar bir şekilde bu işkencelerden kurtulacaklar mı olay nereye varacak kadının ve diğer insanların sonu ne olacak bunları da filmi seyrederseniz o zaman görürsünüz fazla bir açıklama yapmak istemiyorum.

Arayıp bulunacak kaliteli bir film değil, konu olarak gerçek bir olaya dayandırılmış olmasına rağmen sıradan anlatımı aşamayan bu filmi izlemeseniz de olur ama çok sıkılınca gecenin bir vakti televizyonlardan birinde rastlarsanız öylesine bakabilirsiniz...

Küçük çocukların izlemesi sakıncalı olabilir aklınızda bulunsun...