27 Ağustos 2010

Pirates of the Caribbean - Dead Man's Chest (Karayip korsanları 2 – Ölü adamın sandığı) [film]

Kaptan jack’in maceradan maceraya sürüklendiği bu devam filminde yine ilk filmdeki gibi garip deniz yaratıkları, canavarlar ve zorlu rakiplerle girilen kavgalar eksik değil ama sanki bu sefer işin ruhu biraz geriden geliyormuş gibi...

Maceraysa macera her şey var, sahneleri tek tek seyredip efektlerin ve dekorların güzelliğine bakıp “Vay be!” diye diye upuzun filmi geride bırakıyoruz ama ne yazık ki elde var sıfır...

Film her şeyine rağmen kendini aşamayan bir yapım olmuş...

Seyretmeyin demiyorum, aksine tam bir seyirlik. Olağanüstü sahneleri, her filmde rastlanamayacak zekice kurgulanmış atraksiyonları var ama bir bütün olarak baktığımızda bana birinci filmin çok yakınında dolaşan benzer bir yapım gibi geldi...

Üstelik bu kadar uzun bir filmi öyle ağzımız açık merakla izlerken filmin sonu hiçbir şeye bağlanmadan bitmiyor mu iyice sinir oldum...

Allahtan filmi anca şimdi seyretme imkânı buldum da o zamana kadar filmin devamı çekilmiş oldu :) en kısa sürede üçüncü filmi de seyredip anlattığı masalı bitirmek istiyorum...

Masalsı bir korsan hikâyesi izlemek istiyorsanız karayip korsanları 2 ve 3’ü bir arada seyretmenizi tavsiye ederim, yoksa ikibuçuk saat seyredip de konusu yarıda kesilince benim gibi sinir olabilirsiniz.

Sonuç olarak; kaliteli bir yapım, güzel ve başarılı efektleriyle ilgi çekici, senaryosu da fena değil gibi ama keşke biraz daha kısa kesebilseler ve gereksiz ara sahneleri bu kadar uzatmasalarmış daha iyi olurmuş...

Filmi seyredip kendinizi kaptırıyorsunuz ama ara sahnelerle konu çok sık bölündüğü için seyir zevkimiz çok sık bölünüp duruyor... Yine de normalin üzerinde belli bir kalitesi olduğu inkâr edilemez...

12 yaş üzerindeki herkesin hoşuna gidebileceğini düşünüyorum ama ben birinci film kadar beğenmedim...

Gelen giden çocuğa seyrettiririm o da oturur filmi seyrederken biz de biraz başımızı dinleriz diyorsanız arkadaşınızdan bir kopyasını alabilirsiniz...

2.yi ve devam filmi olan 3.yü bir arada izlersek belki konu kafamızda yerine oturur ama birincisinde çok güzel bir kurguyla verilen macerayı da böyle iki filmde 5 saatte seyretmek pek de cazip gelmiyor... ancak bir Pazar günü ikisini (hatta izlemediyseniz ilk filmi de en başa ekleyerek) arka arkaya izleyerek evde güzel bir sinema günü geçirilebilir...