28 Ağustos 2010

smile adsl'nin matematik yutturmacası...

Yahu kardeşim, reklam yapmışsınız faturanın yarısını cart diye yırtıp yüzde 50 indirimli diyorsunuz...

Sonra da bu internet paketini alınca "yüzde 50 indirim bir yıl için geçerlidir." diyorsun ama müşteri satın almaya kalkınca "Kampanya 24 ay taahhütlüdür. (bu kampanya ancak iki yıllık sözleşme yaparsan geçerli)" diyorsun... Allallaaaa... Gerçekten matematiğiniz mi çok zayıf yoksa herkesi keriz yerine mi koyuyorsunuz?

İki yıllık internet paketi alacağım, yani 24 ay parası alacaksın ama yüzde 50 indirimi sadece bir yıl üzerinden yüzde 50 için altı aya yapacaksın yani 24 ay için sadece 6 ay olarak indirim uygulayacaksın...

Diyelim sınırsız 4gb'lık bir paketi 24 ay alıyorum, toplamda 24 ay sonra vereceğim para 24x50=1200 TL olacak...

Sen bunda gerçekten dediğin gibi yüzde 50 indirim yaparsan benim vereceğim para 600 TL olmalı ama öyle değil...

İndirim sadece bir yıl için geçerli olduğundan 12x500=600 tutan paranın yarısı yani 300 lira sonra bir de 2.yılın tam parası olan 600 var, ikisini toplayınca
300 birinci yıl
600 ikinci yıl
= 900 oluyor

Evet hesap ortada. 1200 tutan fatura yüzde 50 indirimle 600 liraya gelmesi gerekirken gelen fatura 900 oluyor... BU NASIL BİR YÜZDE 50 hesabı?

Bu nasıl bir matematik, bu nasıl bir hesap, bu nasıl bir kandırmaca?

Keşke internet artık bedava, biz yüzde yüz indirim yaptık deseydiniz de bunu bir ay için uygulayıp 16 yıllığına sözleşme yapsaydınız daha da kâr ederdiniz...

Zaten önce anında telefonla üye yapıyorlar ama üyelikten çıkarken çıkmayın diye yapmadıkları kalmıyor, yok nüfus kağıdının fotokopisiyle birlikte dilekçe yaz bunları faksla gönder... (internet bağlantısı satan şirket bu belgeleri internetle göndermenizi kabul etmiyor.) Ondan sonra kullanmadığın halde kendileri geç kapattıkları için günlük internet parasını yine fatura etsinler falan filan.

Smile adsl mi aman aman diyorum... gözü paradan başka bir şey görmeyenin hizmet anlayışı ne olabilir ki? Hoş, neredeyse artık bütün şirketler böyle oldu ya neyse işte ama öyle her duyduğunuza kanmayın diye yazayım dedim, çok sinirime dokundu...