21 Ekim 2010

yağmurda ıslanmak :)

Şimdi anlatacağım şey çok basit ve uyduruk sayılabilir ama yine de anlatayım istedim.

Böyle basit bir şey için bu kadar yazı yazılır mı diye de düşündüm, ama sonradan aslında bazı basit şeylere ihtiyaç duyulunca piyasada öyle bir şeyin olmadığını görüp bunu üretip satmak isteyenlere bir fikir verebileceğini de düşündüm...

Bu sadece burada anlattığım koşullar ve benim düşündüğüm bu ürün için değil, başka alanlarda başka şeyler için de geçerli.

Eğer biz düşündüğümüz ürüne ihtiyaç duyuyorsak, buna başkasının da ihtiyacı olabilir. O zaman “Amaaaan boşver ya...” diyerek geçiştirdiğimiz ama sonradan başkalarının yaptığı neler çıktı piyasaya değil mi?

O yüzden böyle küçük ayrıntıları gözardı etmeyip (eğer küçük de bir girişimci ruhumuz varsa) bunu gerçek hayata geçirebiliriz. Sırf bu anafikir için bile olsa böyle bir şeyi anlatmak doğru olabilir diye düşünüp yazayım istedim.

Konu zaten yeterince uzadı, şimdi başlıyoruz...

Hava orta ayar “her an yağdı yağabilir” durumunda ve işe giderken mutlaka yarı yolda beni şöyle güzelce bir ıslatır :)

Ayakkabılar su geçirmiyor, yağmurluk tamam; ama yine de “yağmur yağsa da bir şey olmaz” diyemiyorum... Çünkü üstüm başım ve ayaklarım ıslanmasa da yürürken pantolon ıslanıyor...

Ve iş yerine geldiğimde pantolonun diz kısımları başta olmak üzere ön tarafının ıslak olması oturup çalışmayı engelleyecek kadar rahatsız ediyor.

Bu problemi bazen yanımda taşıdığım sırt çantasını önüme tutup pantolonun ıslanmasını engelleyerek hallediyorum ama her zaman da pantolon ıslanmasın diye sırt çantasıyla gezecek halimiz yok ya...

Buna güzel bir çözüm bulmak lazım diye düşünmeye başladım:

Şemsiye;
Tamam iyi güzel ama devamlı da şemsiyeyi yanında taşıyıp koca kış boyunca bastonlu İngiliz lordu gibi gezilmez...

Sprey;
“Anti-rain” ya da “waterproof” ismiyle satılan bazı su geçirmez kimyasal bileşikler içeren özel spreyler var, kumaşa, spor ayakkabıya vs. uygulanıyor, yani bunu sıktığınız yüzey ince bir naylon tabakasıyla kaplanıyor ve su tutmuyor...

“Ama ne kadar dayanıklı, gerçekten su geçirmiyor mu, bunu pantolana sıkacağımız zaman havaya karışan kimyasal maddeler sağlığa zararlı mı, yıkanınca çıkıyorsa ve yeniden uygulamak gerekirse bir de bununla mı uğraşacağız?” diyerek (pantolona sprey sıkmanın pek de pratik bir şey olmadığı düşünüp) bu yöntemi de pek kullanışlı bulmadığım için uygulamaktan vazgeçtim. (evet kot pantolonuma sprey sıkmayı düşündüğümü itiraf ediyorum :) )

Çanta;
Devamlı yanımızda taşımakla Şemsiyeyle aynı derecede zahmetli...

Su geçirmez malzemeden yapılmış pantolon:
Kalitelileri çok ama çok pahalı fiyatlardan satılıyor, alsanız bile sırf yağmur geçirmiyor ıslanmıyor diye hep aynı pantolonu mu giyeceksiniz ve bir de tabii ki işyerinde o kadar kalın ya da kaba (ya da hava geçirmeyen naylon benzeri) bir pantolonla kaloriferli bir ortamda akşama kadar nasıl oturup rahat rahat iş yapabiliriz?

Yağmurluk;
taaa yerlere kadar uzun, balıkçıların giydiği tarzda bir yağmurluğu da her gün yanında taşımak normal mont tipi yağmurluğa göre daha zor...

Yedek pantolon;
İşyerinde giyip çıkaracak yer sorunu ve dönüşte ıslak pantolonu yanında taşıma eziyeti...

Bunlar olmuyorsa ne olabilir diye düşünmeye başladım ve şöyle bir şey geldi aklıma;

Yanımda şemsiye, çanta vs. gibi benzeri şeyleri fazladan taşımamam gerekiyorsa, giysilerin üzerine fazladan para verip ne olacağını bilemediğim ve belli aralıklarla uygulamam gereken ekstra yöntemler kullanışsız olacaksa... en güzeli elimdeki malzemeyi bu iş için kullanışlı hale getirmek (ama nasıl?)...

Yağmurluğun belden aşağısı pantolonu koruyacak şekilde uzun olsa devamlı kullanımda pek pratik değil, o yüzden bu uzun kısmı ceket boyundan içeri kıvırıp fermuarla (ya da cırtlı kumaş yapışkanlarla) bele tutturursak bu iş olur gibime geliyor...

Hani şu çocukların giydiği dizden fermuarlı pantolonları gibi; yazın paçaları ayırıp kısa şort gibi kullanıyorsun aynen öyle... ama bunda fazla kısmı çıkarıp kaldıracağına içeri katlayıp fermuarı kapatınca yağmurluğun etek kısmı içeride görünmeyecek şekilde duruyor hepsi bu...

(belki bu parça güzelce katlanır, cepte incecik yer kaplamadan taşınır, yağmurluğun en alt kısmında da bir fermuar olur, cepte taşınan kısım çok yağmur yağınca çıkarılıp bu fermuara takılır ve yağmurluğun boyu uzatılır)

Böyle bir yağmurluk var mı bilmiyorum, çok basit bir şey ama bütün bunları yaşayıp düşünüp de böyle bir şeye ihtiyaç duyunca İstanbul’da neredeyse bütün AVM ve diğer dükkânlara bakınca bulamadım...

Umarım biri yapar... Her zaman olduğu gibi fikir benden yapması okuyanlardan :)
(resimdeki yağmurluğu da internetten bulup fikir vermesi için üzerinde biraz çalışıp değiştirdim)