07 Aralık 2010

Aideista parhain (Mother of Mine) [film]

Offff... Bu nedir arkadaş... Bu nedir... Bu film öldürdü beni... Buna can mı dayanır...

Ağlamamak için kendimi zor tuttum ama daha beter oldu, geldi yumruk gibi bir şey boğazıma takıldı kaldı...

Neyse siz bana bakmayın, konuya geçeyim hemen...

İkinci Dünya Savaşı sırasında Finlandiya çok zor durumdayken;

İsveç, Finlandiya'ya yardım edebilmek için savaş mağduru ailelerin çocuklarını savaş bitene kadar geçici olarak misafir etmek için gönüllü ailelerin yanına yerleştiriyor. Bu 70 bin çocuktan birinin yaşadıkları da filmimizin konusunu oluşturuyor.

Tarihin pek fazla bilinmeyen bu dramını gün yüzüne çıkararak işleyen film bunu öylesine mükemmel bir şekilde yapıyor ki filme emeği geçen herkesin önünde şapka çıkarmaktan başka yapacak bir şey kalmıyor...

Oyuncular bu kadar mı kaliteli ve gerçekçi oynar, bu kadar mı anlatılmak istenen psikolojiyi birebir canlandırır, bir filmin senaryosu, çekimleri, sahneleri, görüntü yönetmenliği bu kadar mı hatasız olur... Söyleyecek bir şey bulamıyorum...

Hani bazen diyorum çok güzel bir film rastlarsanız seyredin diye işte bu filmi seyretmek için rast gelmesini beklemeyin arayıp bulun ve mutlaka seyredin diyorum... Her filme de böyle bir şey yazmadığımı film kategorisinde yazdığım filmleri okuyanlar bilirler o yüzden bulunca verdiğiniz paraya kesinlikle acımayın ve bu filmi arşiviniz için gözü kapalı alın...

Not: Heikki Hietamies’in kendi hayatını anlattığı kitaptan sinemaya aktarılan bu film Uluslararası Amerikan Palm Springs Film Festivali’nde “Seyirci özel ödülü”nü aldığı gibi Kahire Film Festivali’nde de “Altın piramit”i kazanmış.
Filmin kazandığı ödüller sayfasına http://www.imdb.com/title/tt0343221/awards adresinden ulaşabilirsiniz...
Ben pek öyle ödüllerle ilgilenmiyorum ama yine de ilginizi çekebilir diye düşündüm.