27 Aralık 2010

Bak şu vosvosçuların zekâsına :)


İlginç şeylere meraklı olduğumu bilen komşumuz Ali Bey misafirliğe geldiğinde oradan oraya konu döndü dolaştı (nasıl olduysa) şu bildiğimiz kaplumbağa vosvoslarla ilgili bir konuya geldi :)

Ali Bey’in anlattığı doğru mu yanlış mı, böyle bir şey gerçekten var mı bilmiyorum (internette aradım biraz, bir iki arkadaşıma bahsettim hatta, ne bir bilgi var ne de bugüne kadar duyan olmuş) ama varsa da yoksa da fikir olarak çok ilginçmiş... (yoksa bile böyle bir şeyin düşünülmüş olması hoşuma gitti.) Kareli defter’e yazayım dedim :)

Şimdi, herkesin bildiği gibi bu kaplumbağa vosvosların en büyük özelliği motorunun önde değil de arkada olmasıdır.

Böyle olunca da ön tarafta motorun olması gereken yer bagaj olarak kullanılır ve yedek lastik de oradadır.

Şimdi gelelim biz ince mevzuya :)

Efendim, bu arabanın da her araba gibi bir ön camı ve cam silecekleri var. Ve yine her arabada olduğu gibi bu cam kirlenince sürücü cama su püskürtüp silecekleri çalıştırıyor...

Buraya kadar her şey tamam ama bu cam sileceklerine su püskürtmek için her arabada olduğu gibi bir “cam silecek suyu pompa motoru” yokmuş!

E! O zaman nasıl oluyor da sileceklere su fışkırtılıyor diye soracak olursanız; işte o başta bahsettiğim ön taraftaki bagaj kapağının altında bulunan yedek lastik var ya... onun sibobuna bir hortum bağlıymış ve su, lastiğin içindeki havanın basıncıyla püskürtülüyormuş!!!

Yani bu bir “teknik efsane” midir, gerçekten doğru bir şey midir bilemiyorum ama gerçekten bunu düşünen beyni tebrik etmemek elde değil :)

Sağ olasın Ali Bey...