28 Aralık 2010

elektrik düğmesi "geliştirme"m :)

Hah! Artık aklıma ne geldiyse yazıyorum ya :) bu sefer de elektrik kesintilerinde işimize yarayacak pratik bir şeyi yazmak istedim...

Koskoca memleket bulamamış da elektrik kesintisinin çözümünü ben mi bulacağım diyerek konunun sık sık karşılaştığımız elektrik kesintisine çözüm bulmak olmadığını en baştan belirteyim... [ki onu da yazarım da artık beni neremden vururlar bilemem :) ]

Neyse efendim... Elektrikler kesilince hepimizin başına gelir; kesinti uzun sürünce mecburen “bunun geleceği yok, uyuyalım artık” demek zorunda kalırız ama bir bakarız ki gece biz uyurken elektrikler gelmiş ve salonun ya da başka bir yerin ışığını kapattığımızı düşünürken bütün evin ışıkları yanıyor...

Çok eskiden evdeki bütün elektrik düğmelerinin üzerine, düğmeye hangi taraftan basınca elektrik geçirip de lambayı yakıyorsa düğmenin o tarafına çıkmayan bir kalemle küçük bir artı işareti yapardım.

Biraz çirkin görünür, belli bir süre geçince işaret zamanla silinir falan filan ama yine de işe yarar bir yöntemdir... Geçenlerde yine elektrik kesildi yine aynı şey başıma geldi, salonun lambası yanıyor ve kim kalktı acaba diye zorla kalkıp gidip baktım ki kimse yok... O zaman anladım ki ışığı açık bırakmışız :)

Şimdi bu elektrik kesintileri daha çoook devam edeceğine göre ve oraya buraya kalemle işaret koymak pek de güzel görünmeyeceğine göre ne yapalım derken aklıma şöyle bir şey geldi...

Bu elektrik düğmelerinin üzerinde minik bir sürgü olsa ve bu sürgünün üzerinde hareket eden küçük bir artı işareti olsa ve biz de bu düğmede nereye basınca ışık yanıyorsa bu işareti sürgü üzerinde o tarafa getirip sabitlesek...

Böylece elektrikler kesildiğinde düğmelerin üzerindeki işarete bakarak o odanın ışığı açık mı kalmış yoksa kapalı mı anlaması çok kolay olurdu...

Aslında bütün düğmelerin (kollu, merkezi sigorta şalterleri gibi) aşağıya basınca elektiriği açıp lambayı yakması, üste basınca da kapatması gerekir ama buna ne inşaat sırasında yapılan montajda ne de sonraki yıllar içinde yenilenen düğmeleri takarken hiç kimse dikkat etmiyor...

Böyle küçük ve pratik bir şeyin bu konuya çözüm olabileceğini düşündüm ve yazdım. Artık yapması elektrik düğmesi üreten firmalardan kullanması da bizden diyerek konuyu burada bitiriyorum...

(Not: Resimdeki düzenleme düğmenin üzerinde soldaki olukta yukarı aşağı hareket eden artı işaretinin düğmenin neresine basılınca lambayı yakacağını gösteriyor, biz bir kez ayarlıyoruz ve ondan sonra elektrikler yokken düğme açık mı kalmış kapalı mı anlaması kolay oluyor...)