29 Aralık 2010

internette müziği yakın takibe alın :)


Müzik, "olmazsa olmaz"ların içinde en güzeli...

İnternet dev bir kaynak olarak elimizin altında.

İlk başlarda internetten hiç durmadan mp3 indiriyorduk ama zamanla bu iş de sıkmaya başladı. Canlı radyo ve tv yayınları devreye girdi, beğendiğimiz müzikleri yazıp benzerlerini dinlediğimiz kanallar açıldı vs. vs....

Şimdi sınırsız internet bağlantısına sahip olanların kota sınırını düşünmeden girebileciği ve kolayca ulaşabileceği üç adres vermek istiyorum.

Birincisi, artık epeyce bir tanınmaya başlayan fizy
şu anda kısa süreli bir bakım aşamasında olduğu için ruh halinize göre çeşitli müzikler çalma özelliği devre dışı da olsa açar açmaz çıkan müzik kliplerini beğeniyle izleyip dinleyeceğinizi umuyorum...

Burası tam anlamıyla tekrar devreye girince siz de göreceksiniz ki arada yabancı pop müzik klipleri çıksa da genelde en son çıkan yerli klipler dönüyor... (ki bu yüzden ben pek buraya bakmıyorum, ama yine de ilginizi çekebileceğini düşünüyorum, bir deneyin derim. Belki de yenilendikleri zaman içerik tercihlerini de yenilerler. Şu sıralar telif hakları yüzünden şikâyette bulunan MÜYAP'ın aldırdığı durdurma kararı yüzünden yayınına devam edemiyor...)

İkincisi, thesixtyone. Burası hem çok geniş bir arşive sahip hem de en çok dinlenenler, yeniler, ruh halinize göre müzik gibi seçenekleriyle çok daha güzel bir yer...

Çalan parçanın klibini (ya da resimler eşliğinde yapılan düzenlemeyle çalışını vs.) beğendiyseniz listenize ekleyip daha sonra dinlemek için işaretleyebildiğiniz gibi beğenmediğiniz parçaları da ekranın sağında çıkan yeşil ok'a tıklayarak atlayabiliyorsunuz... biraz kurcalayınca güzel bir şey olduğunu siz de göreceksiniz :)

Üçüncü olarak da aupeo'yu öneriyorum... Burası diğer iki adresteki gibi video klip ve özel bir arayüzle çalışmıyor ama özellik olarak "type an artist name here" yazan yere beğendiğiniz bir sanatçının ismini yazarsanız onun şarkılarını dinleyebileceğiniz gibi benzerlerini bulup aynı türde güzel müzikler ve şarkıcılar/gruplar keşfedebilirsiniz... Ayrıca buranın da mood (ruh hali) özelliği olduğu gibi bir sürü tür içinden seçim yapıp onları da dinleyebiliyoruz.

Benim tercihim ise tabii ki her zaman olduğu gibi yine youtube :) ama orada da bir şeyler ararken kaybolmamak için en güzeli beğendiğiniz sanatçıların plak şirketlerinin yayın kanallarını bulup bunlara abone olmak...

Not: Benim evde internetim yok, en uygun en ucuz ve kaliteli sınırsız internet için ne tavsiye edersin diyenlere bulunduğu bölgede kablo tv altyapısı varsa "Uydunet"in kampanyalarını öneririm. Hem kurulum ve aktivasyon ücreti yok hem kablosuz modem ücretsiz hem de 1 Mbps hız bana yeter derseniz sınırsız paket aylık ücreti 29 TL... Bu kampanya yılbaşına kadar olduğu için acele edin ama büyük bir ihtimalle yılbaşından sonra gelen taleplerle tekrar devam eder gibime geliyor... tabii ki bu arada ttnet'in yılbaşında açıklayacağı yeni hız ve yeni abonelik tarifelerine bir göz atmayı da unutmayın ama ttnet aynı paraya sadece hızı arttıracak gibi görünüyor... Çünkü Uydunet'in 1 Mbps sınırsız paketini ttnet şu anda 45 liraya veriyor!