16 Aralık 2010

Maskeli beşler Irak [film]

Filmi keşke hiç izlemeseydim de sevdiğim oyuncuların böyle bir işe giriştiklerine şahit olmasaydım...

Bu nedir? Komedi mi, aşağılama mı, boşverme mi, özensizlik mi söyleyecek bir şey bulamıyorum...

Bu kadar yanlış bir mantık üzerine kurulmuş senaryoyla ya da bu kadar yanlışlık ve hatayla dolu, düzeysiz bir filmle karşılaşacağımı hiç düşünmüyordum.

Saçma konuları olan filmlerin bile kendi içinde belli bir mantığı vardır, bu filmde o da yok...

Resmen ünlü oyuncuları alıp filmde kullanarak para kazanmaya çalışmışlar, daha ötesi yok.

Beş arkadaş Irak’a gidip orada dağıtım bölgesini ele geçirmiş olan Amerikan birliğini basarak “ikide bir kesilen petrol boru hattı”nı açıp memlekete petrol akmasını sağlamaya çalışıyor...

Tesisi basmaları ayrı bir olay (sıfır direnmeyle karşılaşıyorlar), askerleri rehin almaları ayrı (kimse de elini bile kıpırdatmıyor)... O kadar insan o kadar süre hiçbir şey yapmadan ve hiçbir tehdit altında bulunmadan her şeye paşa paşa razı oluyor.

Esir alınan askerler film boyunca öyle oturup bekliyor. Ne dışarıdan tesisin etrafı çevriliyor, ne içerden bir hareket oluyor, bizimkiler istedikleri gibi (plansız programsız olmalarına rağmen) at koşturuyor...

Gereksiz ve insanı aşağılayan bir aşk ilişkisi filmin içine zorla sokulmuş, film boyunca saçma sapan ve çok uyduruk şekilde her türlü duygunun en kötü versiyonda sömürüsü yapılmaya çalışılmış...

Ne diyaloglar, ne hareketler, ne sahne, ne oyunculuk... hiçbirinden bu kadar kötü bir film beklemezdim...

Zaman zaman, ünlü olan belli oyuncuları bir araya toplayıp sadece gişe hasılatı düşünülen filmler dünyanın her yanında yapılıyor ama onların da belli bir seviyesi var.

Milliyetçilik duygularına hitap etmek bu kadar basit değil, en sinir olduğum yanı da bu oldu... Başka daha ne yok ki; istemeyen birine (hele hele o kişi senin esaretin altındaysa) bu şekilde (kendi kendine gelin güvey olup) aşık olarak kur yapmak ne derece mantıklı? Irak’taki gayri resmi petrol harsızlarının silahlarla saldırılarına karşılık ateş edip hiç eğilmeden bombalara kurşunlara karşı ayakta durmak ne kadar mantıklı?

Ya, bir şey yapın güzel olsun ben de ayağa kalkıp alkışlayayım. Sonuç bu ve hiç de güzel değil, lütfen bana bu yüzden kırılmayın... Para kazanmak için böyle konuların seviyesini düşürüp çoluk çocuğa komik duruma düşmeyin. Bu film, içinde bahsi geçirilmeye çalışılan konuların insanlar tarafından daha iyi anlaşılması yerine daha da boşverilmesini sağlamış. Unutmayalım ki “KOMİKLİK CİDDİYET İSTER!”

Siz de seyretmeyin, çocuklarınıza da seyrettirmeyin, hem vaktinize hem sinirlerinize hem de paranıza yazık.