29 Aralık 2010

plaktan mp3 yapma (hem de pikapsız!)

Sigara molasında bir arkadaşla plaklardan pikaplardan vs. bahsederken aklıma geldi ve "Biliyor musun, plakların çok kaliteli makro çekimlerini yapıp ya da kaliteli bir tarayıcıdan jpeg fotoğraflarını elde edip sonradan bilgisayarda bu fotoğrafları işleyerek plakları pikap olmadan mp3'e çeviriyorlarmış." diyiverdim...

:) tamam bir zamanlar bir yerlerde böyle bir haber okumuştum ama nerede neydi hiçbir şekilde hatırlayamadım. Ama internette biraz arayınca kaynak olarak gösterebileceğim bir sayfa buldum...

Buradaki sayfa 2002 yılına ait ve deneme amaçlı yapılmış işlemleri anlatıyor ama benim okuduğum yerde (çok daha yakın tarihte) çok kaliteli kayıtlar elde edilebildiğini yazmışlardı...

Konu gerçekten çok ilginç ve kullanım amacına göre teknolojiyle neler yapılabileceğini göstermesi açısından da çok güzel bir şey diye düşünüp kareli defter'e yazayım dedim...

Pikaptan müzik dinlemenin keyfi bambaşkadır ama bakarsınız bir gün evdeki plakları mp3'e çevirmek istersiniz :)