03 Ocak 2011

Büyük oyun (a step into the darkness) [film]

Filmi sıkılarak sonuna kadar seyrettim.

Teknik açıdan da kurgu ve senaryo açısından da yetersiz buldum. Yüklendikleri böyle ciddi bir konu için daha fazla özen gösterilmeliydi diye düşünüyorum.

Gereksiz uzatılmış sahneler, konuya hiçbir katkısı olmayan ayrıntılar, her sahnede değişen ışık ve ses seviyesi, kimi yerde filmi izlememi zorlaştıracak kadar belirsiz konuşmalar, filmi kalitesiz olarak nitelendirmeme neden olan en büyük etkenlerdi...

Konuya gelirsek;

Köyü baskına uğrayıp tüm ailesi Amerikalı askerlerce öldürülen Kuzey Irak'lı bir kadın (Cennet) var...

Cennet’in ailesinden geriye sadece Kerkük'te çalışan kardeşi kalmıştır.

Kardeşini bulmak için yola çıkan Cennet, orada kardeşinin bir patlamada yaralanıp Türkiye'ye gönderildiğini öğrenince bu sefer Türkiye'ye gitmeyi kafasına koyar.

Hayatı boyunca köyünden başka bir yer görmeyen Cennet, kaçak yollardan eşkiyalarla dağları aşıp sınırı geçer.

Yolda kendisine yardım eden adamlardan birinin tecavüzüne uğrasa da kardeşini bulmaktan vaz geçmeyen Cennet’in yolu İstanbul'a kadar uzar...

Yolda Cennet’e yardım ederek kendisini istanbul'a kadar getiren yeni tanıştığı insanlar da (dindar insanları kendi çıkarları için kullanan) terör örgütünün adamlarıdır.

Bunların yanında kendisi gibi ailesi öldürülmüş olan başka bir kadınla arkadaşlık eden Cennet’e “kardeşinin öldüğü” yalanı söylenerek kendisini iyice çaresiz hissetmesi sağlanır.

Sonunda yapacak bir şey kalmayınca (daha sonra sahte kırmızı pasaportla ortadan kaybolacak olan) sahte hocanın telkinlerinin zorlamasıyla da kadın intihar bombacısı olur... ve aynı kaderi paylaşan iki kadın İstanbul’daki büyükelçilikleri bombalamak için yola çıkarlar.

Sonuç olarak;

Mantıksız ve bir sürü saçmalıkla dolu kötü çekilmiş sıkıcı bir filmdi...

“Bütün sülaleni bile öldürmüş olsalar kimseden yardım isteme, ya tecavüz ederler ya dini duygularını sömürüp seni ölüme yollayacak kadar kendi çıkarları için kullanırlar!” mesajı vermeye çalışmışlarsa da olmamış, “Bakın, bu insanlar bir sürü şey yaşayıp o yüzden en sonunda bu hale geliyor.” demeye çalışmışlarsa da olmamış...

Ben beğenmedim, kusuruma bakmasınlar. Böyle bir konuya yakışmayan gereksiz küçük şirinlikler yapıp (yolda motoru bozulan cüce sürücü, sıkışınca giden kamyonetin üzerinden çişe tutulan çocuk gibi...) Amerikan tarzı anlatım kullanma yerine daha özgün ve daha net bir şey yapmayı denemeleri gerekirdi.

Sıkılacağınızı ve sizinde benim gibi filmi hem yetersiz hem özensiz hem de kötü bulacağınızı düşünerek seyretmemenizi tavsiye ediyorum...