12 Ocak 2011

"Ne dinliyorum?" ve yeni bir blog :)


Kafama esince kareli defter’e müzik videoları koymaya karar vermiş ama sonra sayfalara girişi yavaşlatacağını ve burada yazıları takip edenleri engelleyebileceğini düşünüp vaz geçmiştim...

Bir yandan böyle bir şey yapmak istiyordum ama bir yandan da söylediğim şekilde bloğu felç edebilir diye de gönlüm elvermiyordu...

Oraya da ayrıca yetişmenin zor olacağını biliyorum :) ama sonunda şöyle bir çözüm buldum ;

Youtube tabanlı yeni bir blog!

Aslında tam anlamıyla bir “blog” olacak yani günlük gibi bir şey ama müzik güncesi, dinlediğim müziklerin seyir defteri de diyebiliriz...

Ne dinledim ne beğendiysem mp3 player’ımda ne çalıyorsa, internette değişik ve güzel ne bulduysam hemen hooop videobloğa göndereceğim... Belli bir süre sonra yayından kaldırırlar mı, koyduklarımı internet bağlantınızın hızına göre sorunsuz seyredip dinleyebilir misiniz bilmiyorum ama bundan sonra (artık nereye kadar giderse) dinlediğim şeyleri http://16-46.blogspot.com/ adresindeki müzik video bloğuma koyacağım...

Bazen arada herkesin bildiği her yerde çalan son liste parçaları bazen hiç bilmediğiniz garip eski şeyler, bazen etnik bazen elektronik, bazen slow bazen oynak şeyler de olacak, belli bir sıra belli bir liste, belli bir düzeni yok tek ölçü beğenip dinliyor ve güzel bulmam olacak...

Biliyorum, baştan alışmanız zor olacak, yani hepsi de öyle her yerde çalan ve bilinen şeyler değil ya da tek tipte rock, punk, pop, jazz gibi şeyleri toplayıp toplayıp sıralamayacağım... Bir oradan bir buradan, çok farklı ve alışılmadık şeyler olmasına özen göstermeyi istiyorum ama tabii ki son anda televizyonda kulağıma güzel gelen bir şey varsa ve beğenirsem onu da koymamazlık etmeyeceğim.

Sonuçta müzik benim için büyük bir tutku ve hayatımda olmazsa olmazların en başında gelenlerden, o yüzden parçalara önyargısız ve tarafsız yaklaşmanızı, tür, isim, tarz, ülke, sanatçı ayrımı yapmadan sadece müziğe kulak vermenizi rica ediyorum... Eğer o parçayı dinliyorsam ve beğenmişsem mutlaka bir yerinde özel bir şey vardır. Ya şarkıcının sesi çok güzeldir ya fondaki bir ses efekti hoşuma gitmiştir ya da ne bileyim ben en azından bas vuruşların tonu çok güzeldir ama mutlaka o şarkıyı beğenmem için bir sebep vardır. Yoksa beğenmediğim parçayı kalkıp da herkes dinliyor diye dinlemem ve de paylaşmam...

Şimdilik geçen yıl bulup dinlediğim eski yeni 1000 küsur parçadan en çok hoşuma giden 124 parçayı koydum. Hepsini bir iki gün içinde bloğa koydum ki neler var ve ileride ne türler olur, ne kadar garip şeyler çıkar hiç değilse bir fikir versin...

[ Yoksa her ay bu kadar parça koymam mümkün değil... (Maksat yeni girenler en azından bir iki saat oyalanıp bir şeyler bulacak kadar ilk başlangıçta bir içerik bulsunlar. ) Onun için de bloğu açtığımdan beri belli bir miktarda arşivi olsun ondan sonra duyururum diye düşündüm. Sanırım şimdilik yeterli gelir :) ]

Umarım siz de arada bir bakıp güzel bir şeyler bulup hoşunuza gidecek değişik tür, grup ya da şarkıcılar keşfedersiniz...

Zaten bu müzik bloğunu sadece bunun için açtım, buradan başka bir yerde ne tanıtımını yaptım ne ilan koydum ne de oradan başka bir yere link verdim. Tek istediğim şey müzik, müzik, müzik...

Haydi bakalım kulaklıkları hazırlayın, sesi açmayı da unutmayın :)
Hoşunuza gidecek bir şeyler çıkarsa ne mutlu bana...