07 Şubat 2011

Anadolu Ajansı ve bilinmeyen hizmet dökümanları


Cep telefonunda internet olunca işe gelip giderken bütün gazete ve son dakika haber sitelerinin adreslerine şöyle bir girip bakmadan edemiyorsunuz :)

Fakat neredeyse hepsi ya haber atlıyor ya da kendi odaklandıkları şeyleri daha fazla veriyorlar, bazen de magazin ve spor haberlerinden geçilmiyor o zaman da insanı bıktırıyorlar...

Uluslararası haber kaynaklarından BBC ve Deutsche Welle ayarında yerli bir haber sitesi bulayım derken aklıma Anadolu Ajansı geldi. Girdim baktım beğendim ve adresini en başa kaydettim...

Fakat siteyi gezerken gözüme “Muhabirin el kitabı” diye bir şey takıldı ve merak edince bir bakayım dedim. Bastım linke indirdim pdf dosyasını...

Valla ne yalan söyleyeyim ben 20 sene Hürriyet Dergi Grubu’nda çalıştım ama hiç bir muhabire böyle bir dosya ile bu kadar kapsamlı mesleki bir bilgi verildiğini görmedim...

Gazete, tv, internet haber sitesi muhabiri olmayı düşünen basının arka planda nasıl çalıştığını ya da çalışması gerektiğini merak eden herkese bu dosyayı indirip okuyup ezberlemesini tavsiye ediyorum...

Demek ki Anadolu Ajansı, Anadolu Ajansı olmuşsa böyle olmuş.

Ayrıca diğer Anadolu Ajansı eğitim belgeleri arasında bulunan “görüntü”, “fotoğraf” eğitimi ile “Nikon ve Canon fotoğraf makinesi kullanımı için hazırlanan eğitim videoları”na da mutlaka bir göz atın... bu videoları bilgisayarınıza indirme ya da online olarak seyretme imkânınız var. Fotoğraf çekmeye ve profesyonel makinelere meraklıysanız yararlanabileceğiniz çok şey bulacağınıza eminim.

Anadolu Ajansı yetkililerine böyle bir eğitim hizmeti verdikleri için şahsen teşekkür ediyorum. Tebrikler...