02 Şubat 2011

Bırakalım ağlasınlar!

Geçenlerde okuduğum bir yazıda “hassas dişler” için geliştirilen diş macunlarının içinde bulunan bir kimyasalın dişetlerini uyuşturduğunu öğrenince (ki ben de öyle olduğunu düşünüyordum ama tam emin değildim) daha önceden düşündüğüm bir soru yine aklıma geldi;

Göz yakmayan bebek şampuanlarının içinde ne var?

Bebekler için üretilen şampuanların içinde bulunan kimyasal maddeleri normal şampuanlardakilerle karşılaştırınca hemen hemen hiç fark bulunmadığını gördüm.

Sonuçta; biraz su, biraz yağ çözücü, parfüm ve epeyce de kimyasal madde...

Peki o zaman bebek şampuanları nasıl oluyor da bebeklerin gözlerini yakmıyor?

Mantıklı düşünürsek; bebek şampuanlarının içinde de bu türden bir yüzeysel uyuşturucu madde olduğunu tahmin etmek zorunda kalıyorum.

Tamam, bunca yıl bütün dünyada kullanılan bir şey ve bebek şampuanı kullandığı için gözleri zarar gören bir bebek de daha dünya tıp literatürüne geçmemiş ama yine de böyle bir kimyasal mekanizmaya sahip şampuan kullanmak yerine bebeğimizi doğal sabunlarla yıkamak daha mantıklı geliyor, ne olur ne olmaz...

Zaten, insanoğlu öyle bir yapıya sahip ki sabun gözüne kaçınca gözü yanıyorsa sıkı sıkı gözünü kapatıp bu etkiden kurtulmayı doğal olarak kendi kendine buluyor :) 

Fakat bu tipteki şampuanlarla yıkanan bebek ya da çocuklar gözü yanmayınca gözünü kapatmadığı için şampuanın içindeki kimyasallar doğrudan gözüyle çok daha uzun süre temas ediyor...

Bence, bebek şampuanı kullanma alışkanlığını terk ederek; bebeklerin hem gözünü hem de hassas cildini (birçoğu kanserojen olduğu ispat edilmiş) kimyasal maddelerle temastan korumamız gerekiyor...

Not: internette biraz araştırınca yazıdaki sarıyla işaretlediğim kelimelerden verdiğim linklere ulaştım, şöyle bir üstten de olsa mutlaka bir göz gezdirmenizi tavsiye ederim. İngilizce içerikte bile oldukça az bulunan bu listelerin ve açıklamaların Türkçe olarak yayınlanmışını ne yazık ki bulamadım. Ama genel açıklama, bebekler için kullanılan kimyasal temizlik malzemelerinin tamamında cilde zararlı kanserojen maddelerin bulunduğu yönünde...