07 Şubat 2011

çapak


O zamanlar daha okula bile gitmeyen minicik bir çocuktum... Anneannem, sabahları kalkınca elimi yüzümü yıkamam için beni korkutmaya çalışarak “Gece uyuyunca şeytan gelip yüzüne tükürür, kalkar kalkmaz elini yüzünü yıka.” derdi :)

Şeytanın işini gücünü bırakıp da benim yüzüme tüküreceğini düşünemeyecek kadar küçük olduğum için korkup hemen yüzümü yıkamaya koşardım :)

Büyüyünce de haliyle merak ettim :) “Niye gözümüzde gündüz çapak olmaz da gece uyuduktan sonra sabah çapak oluşur?”

Geçenlerde okuyunca öğrendim;
Gündüz gözlerimizi çok sık kapatıp açtığımız için gözü nemli tutup korumaya yarayan “göz yaşı” gözün her yerine dağılırmış ama gece uyurken bir miktarı birikip kuruyunca çapak da o kuruyan göz yaşından oluşurmuş...

Yani gözümüzdeki çapak, aslında kurumuş göz yaşımızmış...