07 Şubat 2011

Definitely, maybe (kesinlikle, belki) [film]

Film hakkında bir türlü karar veremedim. Kötü mü sıradan mı yapmacık mı yoksa doğal mı? (Her şeyden önce ne olursa olsun kendi içinde tutarsız bir film, o yüzden benim için pek de beğenilecek bir yanı yoktu.)

Filmin konusuna kısaca değinmek gerekirse;
Boşanmak üzere olan bir çift var, bunların bir de sekiz dokuz yaşlarında kızları var...

Kız o gün babasında kalıyor ve babası da kızına annesiyle nasıl tanıştığını, ve aynı dönemdeki ilişkiye girdiği diğer kadınları anlatıyor...

Ama bunu anlatırken kızına ilginç gelsin diye tanıştığı kadınlara takma isimler vererek bu olayları yaşadığı kadınlardan hangisini seçtiğini (yani kızının anlatılan hikâyede annesinin kim olduğunu) bulmasını istiyor...

Tamam buraya kadar fikir olarak güzel ama anlatım ve gereksiz ayrıntılarla senaryoyu öyle şişirmişler ki bir çuval inciri berbat etmişler demekten başka söz bulamıyorum...

Adamın anlattığı hikâyedeki anne adaylarının hepsi başkalarıyla yatıyor (adam bunu küçücük bir kız çocuğuna rahat rahat anlatabiliyor) sonra hepsinle ayrılıp tekrar barışıyor, tekrar ayrılıyor falan filan...

Derken, arabeskimsi bir yapışkanlıkta ilerleyen romantizm küçük kızı da etkileyip babasının mutsuz olduğunu düşündürttürüyor...

Sonrası da çok basit bir şekilde ilerleyip tahmini kolay olacak biçimde bitiyor...

Diğer sıkıcı bir ayrıntı ise; Filmin konusunu arka planda anlatılan çok gereksiz bir “seçim kampanyası ekibiyle” doldurmaya çalışmaları olmuş. Filmdeki bu siyasi konular o kadar ortada kalmış ki siyasi dokundurma mı yapmak istiyorlar yoksa adamın geçmişine dekor olsun “bunlar burada tanışmışlar” diye göstermek için mi belli değil...

Sonuç olarak;

Tavsiye edilecek bir film değil ama seyredince de eh işte dedirtecek kadar ara sıra kendine baktıran bazı bölümleri de yok değil...

Televizyonda denk gelirseniz ve seyredecek bir şey de yoksa basit bir film olsun öyle üstten bakayım derseniz, siz bilirsiniz, ben çok basit buldum...

Başta da dediğim gibi tam olarak karar veremedim ama siz kendi bir buçuk saatinizi karar vermek için harcarsanız yazık olur o yüzden seyretmeseniz de olur diyorum.