28 Şubat 2011

müzik + mizah :) Igudesman & joo



Bir zamanlar TRT ekranlarında sıkça izlediğimiz Ünlü Aktör Danny Kaye’in New York Filarmoni Orkestrası’yla birlikte gerçekleştirdiği muhteşem bir “Komedi-Konser”i vardı...

Seyreden herkesi güldüren bu gösteri kaliteli bir mihaz örneği olduğu gibi klasik müzik parçalarından en güzel örnekleri de arka arkaya sıralayarak klasik müzik sevmeyenlere bile bu tarzı sevdirmişti.

Geçen hafta video müzik bloğum için bir şeylere bakarken harika bir “İkili” keşfettim.

Bu ikili bana yukarıda anlattığım Danny Kaye’in o mizahi konserini hatırlattı ama tabii ki burada daha önce yine kareli defter okurlarıyla paylaştığım diğer muhteşem ikili "Umbilical Brothers" gibi bunlar da diğerlerinden biraz daha farklıydı.

Önce en yakın arkadaşlarımla paylaştım sonra evde tüm ailecek izledik...

Ve şimdi de kareli defter okurlarıyla paylaşıyorum:

Aleksey Igudesman ve Hyung-ki Joo iki müzisyen... ama bunlar bildiğiniz müzisyenlerden değil :) çünkü bunlar sahneye çıkınca müzik yapmaktan çok yaptıkları müzikle seyirciyi güldürmeyi tercih ediyorlar...

[Karışan nota kâğıtları mı istersiniz, keman yayını içine çeken elektrik süpürgesi mi, piyano çalarken bir yandan bir şeyler atıştırıp bir yandan gazete ilanlarına bakıp bir yandan da telefonda konuşan bir piyanist mi artık aklınıza gelmeyecek her türlü numarayı yapıyorlar :)]

İnterneti biraz arayınca bu ikilinin tüm gösterisini içeren bir konser dvd’sine de ulaştım, belki siz de bulur ;) ve izlemek istersiniz. Bu ikili eğer ülkemizde konser verseydi mutlaka gider ve verdiğim paraya da asla acımazdım.

Gösterilerinde klasik müzik ikilisi olmak için çalışarak büyük çaba sarfederken başlarına gelen şeylerle seyirciyi güldüren iki müzik sevdalısının parodilerini eminim siz de çok beğeneceksiniz.

Yukarıdaki video benim en sevdiğim bölümlerden biriydi. Konser dvd’sinden gösterilerinin tamamını izleyebileceğiniz gibi bir fikir edinmek için youtube’taki kanallarından da birçok videoya bakabilirsiniz...

İkilinin resmi internet sitesi: www.igudesmanandjoo.com’da da bir sürü bilgi ve video bulabilirsiniz.