04 Şubat 2011

Kylie Minogue ve Bumerang gerçeği :)

Böyle tesadüfler hep benim başıma mı geliyor yoksa ben mi bulup çıkarıyorum bilmiyorum :) İşte internetin yeni bir oyunu ve nereden neler çıkıp da beni buluyor buyurun siz de şaşırın!

Meşhur şarkıcı Kylie Minogue’u tanımayan yoktur değil mi... İnternette milyonlarca resmi ve kendisiyle ilgili haber bulmak mümkünken ben gidip “Kylie” diye aratınca çıkan şeylerin içinde bakın ne buldum!

Meğerse Kylie; atılınca geri dönmeyen Bumerang’a verilen isimmiş :) Ve tabii ki sayfayı sonuna kadar okuyup başka yerlerde de biraz araştırıp yazınca ortaya şöyle bir konu çıktı.

Birlikte okuyalım:

Hep ilgimi çekmiştir ve bu kadar basit bir şeyin böyle bir beceriye sahip olması çocukluğumdan beri diğer çocuklar gibi bana da inanılmaz gelmiştir...

Evet! Atıyorsun, geri geliyor... hatta filmlerde gördüğümüz gibi (güya) bir şeyi vurmak için fırlatıyorsun o da gidip bam diye nişan alınan şeye vurup yine geri geliyor. (bunu gözümle görmediğim için hâlâ inanmakta zorluk çekiyorum ya neyse.)

Sonuçta bumerangın ne olduğunu ve ne işe yaradığını bilmeyen yoktur. Ben de böyle düşünüp aynen yukarıda yazdıklarımı onaylayabilirdim ama meğerse bumerangın olayı bambaşkaymış :)

Bumerang, bilen biri tarafından boşluğa doğru fırlatılınca gerçekten de geri geliyor orası tamam ama aslında bir şeyi vurup geri gelmesi için yapılmış bir şey değilmiş.

Bumerangı kullanan yerlilerin (Avustralya Aborjinleri'nin) esas amacı bunu kullanarak kuş avlamakmış ama düşündüğümüz şekilde değil.

Avlanan yerliler önce birçok ağacın arasına ağ geriyorlarmış ve daha sonra kuşların bu ağlara takılmasını sağlamak için gereken paniği yaratmak amacıyla da bumerangı fırlatıyorlarmış...

Belli özel ölçülere göre yapılan bumerangı havada giderken gören kuşlar da bunu bir “Şahin”in saldırısı olarak algılayıp gerçekten panikleyerek sağa sola kaçışıyorlarmış.

(Şahin de uçarken uzun kanatları ve kısa kuyruğuyla aynen bir bumerang görüntüsü veriyormuş. Yerliler bumerangı yaparken kuşları korkutup kaçıran şahinin ölçülerini temel almışlar.)

Ve ne yazık ki bumerangtan korkup kaçan bu kuşlar ağlara takılıp avcıların eline düşüyorlarmış. İşte bumerang gerçekte böyle bir şey için kullanılıyormuş ve geri kalan marifetlerini de biraz biz uydurmuşuz...

Kylie'yi de severim ama sanırım bumerang daha ilginç :)

[Çocukluk hayallerinizdeki bir tahta parçasının mucizevi özelliklerini iki satır yazıyla yıktığım için özür dilerim ama belki de gerçekleri öğrenmemiz gerekecek kadar büyümemizin vakti gelmiştir. :)]