22 Şubat 2011

penisilin'den fırça'ya, fırça'dan...


İlaç, Antibiyotik derken oradan Penisilin’e baktım ve bakarken bir şey dikkatimi çekti. “Penicillum/penicillis” için baktığım sayfanın ortasında “Latince anlamı Fırça” diye bir açıklama var...

Merak ettim araştırdım.

Penisilin’i Alexander Fleming bulmuş (aslında daha önceden başka biri bulmuş ama iyileştirici etkisini bulan ve ismi veren Fleming olmuş).

Fleming, mikroskop altında incelediği Penisilin’in uç kısımlarını yazı fırçalarına benzetmiş ve bulduğu bu antibiyotiğe Latince fırça anlamında Penicillum ismini koymuş. (Eskiden yazarlar kalem yerine ot, kamış ve tüy kullandıkları gibi bir de kıllardan yapılma fırça da kullanırlarmış.)

Buraya kadar tamam, ben tersten gelip yani Penisilin’den fırçaya ulaştım ama buradan düz çıkınca :) İngilizce’deki “Pencil” ve “Pen” isminin de aynen “Penicilium” gibi latince yazı için kullanılan fırça’dan alındığını öğrenmiş oldum :)