29 Mart 2011

Bornova Bornova [film]

Yok arkadaş... Böyle film yapmasınlar...

Zaten film bittiği anda düpedüz kandırıldığımızın farkına vardım.

Filmin süresi birbuçuk saat gibi bir şey görünüyor ama seyredince resmen dört dakika falan sürüyor! [ya da izlerken bize öyle gelmiş olabilir :)]

Senaryonun mükemmel olması bir yana bu kadar derin ve geniş bir şekilde her şeyi kapsarken odaklandığı esas konudan en ufak bir sapma yapmamasına şapka çıkarıyorum...

İstisnasız bütün oyuncuları bu kadar iyi oynadıkları için alınlarından öpüyorum... Seyrettiğim en iyi filmlerden biriydi...

Demek ki gerçekleri, insanı, sokağı, kültürü, siyaseti iyi kavrayıp edebi kurgu gücü ve sağlam diyaloglarla bunları bir araya getirirseniz Türk Sineması da en az Bağımsız Avrupa Filmleri
kadar iyi işler çıkarabiliyormuş.

Bir film bu kadar mı gerçek olur, oyuncular bu kadar mı doğal oynar şaştım kaldım...

Filmin kendi sitesinden konusuna bakabilirsiniz ama ben hiçbir şeye bakmadan gidin bu filmi bulun alın seyredin diyorum, mutlaka arşivinizde bulunması gereken olağanüstü bir film...

Türk Sinemasında çıtayı bir hayli yükselten bu filme emeği geçen herkesi tebrik ediyorum... Onun için en başta söylediğimi tekrar söylüyorum; Böyle film yapmasınlar. Kaliteli filmleri seyrettikten sonra her filmi beğenemiyoruz :)


Not: Girişte beyaz zeminli jeneriğin verdiği rahatsızlığa ve başlarda bir yerde çıkan düşünce balonunun teknik olarak yetersizliğine takılmadan izlemeye devam edin... Film gerçekten çok iyi...