01 Nisan 2011

biz söylesek o hesaplasa...

Böyle bir şeyin daha önceden yapılmamış olmasına şaşırmadım desem yalan olur.

Hep aklıma gelirdi ama nasıl olsa vardır diye düşünürdüm, meğer yokmuş.

Düşündüğüm şey aslında çok basit; Bilgisayarda ya da cep telefonu gibi mobil bir cihazda çalışan hesap makinesi düşünün. (ki bir sürü var)

Yalnız, benim düşündüğüm bu hesap makinesi söylediklerimizi yazsın ve yaptırdığımız işlemi yine bize sesli olarak söylesin istiyorum.

Bu şekilde yazı yazan ya da telefonla başka birini arama yapma gibi farklı işlemler yapan bir sürü program var. (Teknik olarak yapılabileceğini düşünüyorum.)

Çok basit olarak açıklamak gerekirse; hesap makinesini açıyoruz, “yirmi sekiz artı on iki” diyoruz. Hesap makinesi bunu anlayıp işlemi ekranına getiriyor ve sonucu da yine bizim ona söylediğimiz gibi sesli olarak “kırk” diye bize söylüyor.

Programın çok karışık bilimsel denklemleri yapmasına gerek yok, dört işlemi yapsın yeter. Bence yararlı bir program olurdu.

Zaten varmış, oradan buradan görüp de yazıyormuşum gibi olmasın diye internette aradım ama söylediğim gibi çalışan bir hesap makinesi görmedim.

(bir iki benzer şey var ama onlar ya rakamları biz yazınca yani tuşla giriş yapınca okuyor ya da sadece söylediklerimizi ekrana yazıyor. Hatta ekrana girilen her şeyi okuyan ve sonucu yine ekranda yazılı olarak veren de var ama benim söylediğim daha farklı bir şey. Araba kullanırken açıp direkt olarak telefonla hesap kitap yaptığınızı ama bu işlemleri yaparken bir kez bile telefona dokunmadığınızı ve bakmadığınızı düşünün, benim aklıma gelen böyle bir şey.

Söylemesi benden, yapması firmaların AR-GE birimlerinden...