20 Mayıs 2011

Cahillikler kitabı 1

NTV Yayınları’ndan çıkan kitabı birçok kez görüp almaktan vazgeçmiştim ama ilginç bilgilerle dolu kitabı okuyunca hoşuma gittiği için hemen bu seriden çıkan diğer ikisini de aldım :)

Cahillikler kitabı’nın yüzeysel ansiklopedik bilgiyle doldurulmuş olacağını düşünüyordum ama kesinlikle öyle değilmiş, hani internette olur öyle ilginç kısa kısa bilgiler “bilmem ne dağı şu kadar metre, bilmem neresi en eski yerleşim yeri vs.” diye kitap bu şekilde düzenlenmiş sanıyordum ama yanılmışım.

Kitap, belli bir bilgiyi verirken onu konu haline getirerek temelde bilinmesi gereken asıl ayrıntılara da girip sonra bunları ilginç bir sorunun cevabını verir gibi işlemiş. Kitapta böyle tam 210 soru oluşturulup açıklanmış.

Bütün insanların dört burun deliği bulunması, suyun gerçekte mavi renkte olduğunun belirtilmesi, arıların kanatlarını koparsanız bile vızıldamaya devam edeceğini açıklaması hep bu tür konular içinde geçen ayrıntılar...

İçlerinden bazıları o kadar ilgimi çekti ve o kadar merakla okudum ki bunları not alıp sonradan araştırarak konu yapıp kareli defter’e bile yazdım.

Yaz tatilinde zevkle okurken bir yandan da hem ilginç bilgiler edinip hem de kültürünüzü arttırmak isterseniz bu kitap tam size göre...

278 sayfalık kitabın fiyatı ise 13 TL.