28 Temmuz 2011

Güneş ne zaman batacak?

Yaz, tatil, güneş, gezme tozma vs.

Hava uzun süre aydınlık olduğu için pikniğe, denize, ormana gittiğimizde etrafı dolaşmak isteyip de birden güneş batarsa ve karanlıkta tepelerde, ormanın derinliklerinde kalırsak diye korkmayın.

Akşamüstü güneşin batıp da havanın ne zaman kararacağını anlamanın kolay bir yolu varmış, ben de yeni öğrendim ve kareli defter'e yazayım dedim.

Güneş ve ufuk çizgisi arasına elimizi (yatay olarak, parmaklar kapalı vaziyette) uzatıp tek gözümüzü kapayarak parmaklarımızı sayıyoruz.

(Ufuk çizgisinden Güneş'e kadar olan aralıktaki) Her parmak için 15 dakika ekleyerek hesabımızı yapıyoruz.

Parmaklar birbirine bitişik, kolumu uzatıyorum, elimin alt kısmını (serçe parmağın altını) ufuk çizgisine oturtuyorum. Güneş dört parmak yukarıdaysa 4x15=60dk. Yani bir saat sonra Güneş ufuk çizgisine dayanacak ve etraf kararmaya başlayacak anlamına geliyor.

İşte, böyle... basit ama güzel bir şey...