01 Ağustos 2011

Eichmann [film]

Nazilerin yaptığı Yahudi katliamı üzerine çekilen yüzlerce filmden biri olan “Eichmann” Üst rütbeli Nazi subayı olan Otto Adolf Eichmann'ın Arjantin'de yakalanıp İsrail'e getirilerek sorgulanmasını işliyor.

Konu çok hassas, çekimler kaliteli, içerik ilgi çekici fakat buna rağmen Eichmann'ı sorgulayan adamın kişisel hayatı (ailesi, geçmişi, eşinin sağlık sorunları vs.) ile yine gereksiz olan Eichmann'ın sevgilileriyle yaşadığı aşk sahnelerinin açıklığı yüzünden film elde etmek istediği etkiyi yaratamıyor.

Nazilerin Yahudilere yaptıklarını dünya üzerinde yaşayıp da bilmeyen yoktur, Eichmann'ın yargılanmasını konu alan bu filmde de sorgulama sırasında geçmişe dönüşler yaparak olayları tekrar tekrar kamuoyuna gösterip propaganda yapmaktan öteye geçemeyen senaryoyu (bu konuları işleyen eserleri ilgiyle takip etmeme rağmen) sıkıcı ve yapay buldum.

Ne tarihi bir “bilinmeyen ayrıntı” ne de bir mahkeme salonu belirsizliğinde parlayan zeki diyaloglarla tırmanan gerilim.

Filmin tek dikkat çekici yanı oyuncu Thomas Kretschmann'ın Eichmann'a olan olağanüstü benzerliğiydi.

Ne olursa olsun ben seyredeceğim diye düşünenler aile içinde izlemezse iyi olur, gereğinden açık sahneleri kadar şiddet dolu bölümleri çocuklar üzerinde kötü etki bırakabilir.

Sonuç olarak aranıp bulunacak bir film değil, hatta rastlarsanız da seyredin diyemiyorum ama “İlla ki seyredeceğim, ben öyle Nazili Yahudili, mahkemeli tarih filmlerini severim.” derseniz pek beğeneceğinizi de sanmıyorum.

Ben çok sıradan, olayla ilgili ruhun iyi yansıtılamadığını ve konunun çok basite indirgenerek ziyan edildiğini düşünüyorum. Kısacası; seyretmeseniz de olur.