18 Ekim 2011

Noruwei no mori [film]

 Ünlü Japon yazar Haruki Murakami'nin "İmkansızın şarkısı" isimli kitabından uyarlanan filmi çok sıkıcı buldum.

Sinema ve görüntü estetiği olarak film bazı yerlerinde güzel sahneler içeriyor olsa da konu farklı versiyonla anlatılan basit bir aşk üçgeni sınırlarını zorlayamıyor.

60'lardaki Japonya'da geçen öyküde; Watanabe isimli bir genç vardır ve yakın arkadaşının sevgilisine aşık olur ama aşkını gizler.

Bir süre sonra arkadaşı intihar eder ve aşık olduğu kız üzüntüsünden ağır bir bunalım geçirip tedavi görmeye başlar. Watanabe kızı bulur ve üzüntüsünü paylaşır.

Aralarında yaşananlar geliştikçe olay yatmaya kadar varır ama bu arada Watanabe'nin okul çevresinden tanıştığı başka bir kız daha vardır.

İki kadın arasında kalan Watanabe'nin zor bir karar vermesi gerekiyordur; üzüntüyle iç içe olan ve zor günler yaşayan eski aşkıyla mı yoksa kendisinden hoşlanan yeni aşkıyla mı devam edecektir?

Bunu anlatmakta zorlanan, ağır durgun sahneleri uzatan, konuşmaları ve kurgusuyla çok sıradan olan filmi bir iki sevişme sahnesiyle bir iki dağ kaya ve deniz akarsu manzarasıyla kurtarmak mümkün olmamış.

O kadar sıkıcı, uzun, basit, ağır tempolu ve sıradan bir filmdi ki para verip seyretseydim çok üzülürdüm.

Kitap belki iyidir ama filmi gerçekten kötüydü, gereksiz açık sahneler ve densiz konuşmalar hem filmin hem karakterlerin mantığına ters düşmüş, hiç beğenmediğim için sizlere de seyretmenizi tavsiye etmiyorum. (Bir şey değil filmin kalitesizliği yüzünden kitabını almış olduğum halde okumaktan da vazgeçtim.)