26 Aralık 2011

İki müzik sitesi


Müzikle ilgili şeyleri takip etmeyi sevdiğim için bu işle uğraşanları da merakla izliyorum. Bunlardan ikisini bu gönderide sizlere de tanıtmayı düşündüm.

Birincisi Galaxy Müzikevi...

Farklı kişiliği ve çeşitli yazılarıyla hatırlayacağınız Mansur Forutan, sitesinde barındırdığı içeriği ve yayın çizgisini;

Müziği kutlamak, üretmek ve paylaşmak olan bunu yaparken de, grafik, video art, moda, tasarım, teknoloji, edebiyat, fotograf ve sahne sanatları gibi popüler kültürün diğer yaratıcı katmanlarını ortamın içerisinde tutmaya özen gösteren... diye tanımlıyor. (ki bu tanımlamanın yer aldığı o güzel yazıyı da okursanız süper olur)

Galaxy Müzikevi'ni özellikle 80'li yılları birebir müzikle yaşamış olanlara, müzik zevkini bu dönemde oluşturup sonradan her şeyi dinlerken kaliteyi arayanlara ve müzik kültürüne karşı ilgisi olanlara tavsiye ediyorum.

İkincisi Popüler Müziğin Renkleri...

Çok yakın bir zamanda müzikle ilgili yayınlarda önemli bir yere geleceğini tahmin ettiğim arkadaşımız Erhan Dalfidan'ın sitesinin özelliği ise son çıkan çalışmaları daha kimse duymadan bilmeden çok çok önce bizlere duyurması.

Eğer günümüz popüler müziğini yakından takip ediyor ve en son gelişmeleri, albüm, single, klip çalışmalarını dakika dakika kovalıyorsanız şu anda en son haberleri en iyi bu siteden takip edeceğinizi ve sanatçılara ait son çalışmaları herkesten aylar önce öğreneceğinizi garanti ediyorum. [Erhan bu işi nasıl yapıyor bilmiyorum ama gerçekten de bütün dünya müzik piyasasını elinde tutuyormuş havasını :) siteyi takip ettikçe sizler de göreceksiniz]

Tabii ki Popüler Müziğin Renkleri'nin bununla kalmayıp "yeni keşfedeceğiniz (ve ileride ünlü olarak her yerde göreceğiniz) farklı şarkıcı ve grupları da ilk kez duyacağınız bir kaynak" olacağını da eklemeliyim.

Hem Galaxy Müzikevi hem de Popüler Müziğin Renkleri sitelerini hazırlayıp bizlere sunan arkadaşlara (örneklerinin çoğalmasını da ümit ederek) başarılarının devamını diliyorum.