29 Şubat 2012

ilansız, reklamsız...

Sevgili Kareli defter okurları... yıllar yılı şu bloğa yazıp duruyorum, bir aralar 10bin fotoğraftan oluşan Naylon defter adında başka bir bloğum olduğu gibi bunlara ek olarak iki üç tane de müzik, video, not, haber vs. gibi kendine özel ana çizgileri bulunan bloglar da açtım...

Sonra diğerleriyle fazla uğraşamadığım için hepsini kapatıp sadece Kareli defter'i devam ettirdim...

Kareli defter'in şu anda baktığımda sayacı 235.500'ü gösteriyor... uzun yıllar devam eden diğer bloglarımı da bunun üzerine eklersek bu da yaklaşık olarak 500bin yani diğer bir deyişle yarım milyon sayfa gösterimi anlamına geliyor...

Fiilen 2006 yılında Google reklam servisine üye olduğumdan bu zamana kadar geçen 6-7 yıllık dönem içinde yarım milyon kez bu sayfalar birileri tarafından açılıp görülmüş ve tabii ki haliyle aynı anda bu sayfalarda Google tarafından koyulan ilanlar da gösterilmiş oluyor...

Şimdi gelelim sadede; Google, reklamlarının bulunduğu sayfaların yarım milyon kez gösterilmesi karşılığında 6-7 yıllık bu süre sonunda bugün hesabıma ilk yüz dolarlık limiti anca doldurabildiğim için bir ödeme göndermiş...

7 yıl, yarım milyon kez reklam görüntülenme ve bunun karşılığı 100 dolar :)

Benim amacım zaten blog'larım aracığılıyla para kazanmak değil, ama böyle bir şeyler yaparken bu servise üye olunca da karşılığı bence bu kadar düşük olmamalı... Sonuçta Google da ticari düşündüğü için bu ilanlardan para alıyor...

Ben de şöyle düşündüm; peki madem biz bundan bu kadar cüzi ve hatta lafı bile edilmeyecek kadar düşük bir ücret alıyoruz o zaman bu herkesin sinir olduğu reklamları koymanın ne gereği var?

İşte bu yüzden bugünden itibaren Kareli defter'deki tüm Google reklamlarını kaldırarak sayfalarımı daha "net" bir şekilde okuyucularıma sunuyorum...

100 dolar için sizlerin göz zevkini bozup ilgili ilgisiz konularda çıkan reklamlarla dikkatinizin dağılmasını istemiyorum...

reklamsız hayat çok daha güzel :) sizce de öyle değil mi?