23 Şubat 2012

pixlr-o-matic


Son zamanlar biraz canım sıkkın, içimden hiçbir şey yapmak gelmiyor bir de üzerine kar kış kıyamet ve hastalıktan sürününce tam oldu ama yine de kareli defter'e yazmak için notlar alıp bir kenara atıyorum.

neyse ben konuşmaya başlayınca susmam zor olur o yüzden hemen konuya geçeyim :)

fotoğraf makinesi ve fotoğraflar her zaman için ilgi çekici güzel şeyler olmuştur. Eski sistemle klasik makinelerle çekilen fotoğraflarla da olsa yeni sistem dijital makinelerle de olsa herkes iyi kötü bir makine bulup birkaç fotoğraf çekmiştir.

günümüzde cep telefonu olmayan ve cep telefonuyla fotoğraf çekmeyen de yok gibi... Şu pahalı iphone'larla çekilen fotoğrafları görmüşsünüzdür, son bir iki yıl bunları çektiğiniz anda ya da çektikten sonra üzerine bir şekilde çeşitli efektler yaparak fotoğrafları daha da bir güzel gösteren bir sürü program kullanıyorlar onu da büyük bir ihtimalle biliyorsunuzdur.

yeni sistem (ios ya da android) cep telefonları ile çekilen fotoğraflara efekt yapan bu tür programları internetten indirip cep telefonunuza kuruyorsunuz ve fotoğrafı ya o programla çekip sonra seçenekler arasından birini belirleyip fotoğrafın o şekilde görünmesini sağlıyorsunuz ya da daha önceden çektiğiniz fotoğrafları o programla açıp üzerine seçtiğiniz efekti uyguluyorsunuz.

buraya kadar bilenler biliyor, bilmeyenler de öğrenmiş olduysa devam ediyorum...

peki, daha önceden çekilmiş fotoğraflarımız varsa, yukarıda anlatılan foto-efekt programlarından birini yükleyebileceğimiz çok pahalı olan son model cep telefonumuz da yoksa biz bu güzelliklerden mahrum mu kalacağız? tabii ki hayır! işte, şimdi ne yapacağınızı anlatıyorum.

iyi kötü bir bilgisayarınız varsa, internette http://pixlr.com/o-matic/air/ adresine girerek Pixlr-o-matic programını bilgisayarınıza indiriyorsunuz. (mac bilgisayarlar için ayrı bir versiyonu da var)

program inince yüklüyoruz ve açılan pencerede sağdaki "computer" seçeneğine tıklayarak bilgisayarımızdan jpeg formatlı bir fotoğrafı seçiyoruz ondan sonrası zaten kolay, fotoğrafınızın altında çıkan efektleri seçe seçe hangisinin ne yaptığına bakıyorsunuz, beğendiğinize isterseniz ışık ve çerçeve efektleri de ekleyerek işiniz kaydediyorsunuz, işte size havalı görünümlü güzel fotoğrafları elde etmenin en kolay ve ucuz yolu...

bu programla fotoğraflar nasıl bir görünüme kavuşuyor diye merak edenler
http://www.flickr.com/search/?z=e&w=all&q=pixlr-o-matic&m=text
adresine bakabilir.

tamam ben indirdim yaptım çok da güzel oldu ama her gittiğim yere de bilgisayarımı götüremem ki diyenler internet bağlantısı olan herhangi bir bilgisayardaki fotoğrafı online olarak
http://pixlr.com/editor/ adresine girerek de düzenleyebilirler.

bunlar iyi güzel de ben bilgisayarda değil cep telefonumda kullanmak istiyorum diyorsanız android telefonlar için android marketten ücretsiz olarak telefonunuza da yükleyebilirsiniz.

yahu ben bu işlere çok meraklıyım, android telefonum da var bu efekt yapan programlardan hangisini tavsiye edersiniz diye soracak olursanız hemen hemen bütün programları tek tek denemiş biri olarak sizlere camera360 ve littlePhoto uygulamalarını da denemenizi kesinlikle tavsiye ederim...

haydi sizlere kolay gelsin :)