22 Mart 2012

GizMag [e-mag]

Binlercesinin arasından tek tek bakıp seçerek sizlere tanıtmaya çalıştığım elektronik dergiler içinde sıra GizMag'a geldi.

Tasarım ve yaratıcı fikirle ilgili güzel, farklı, zekice düşünülmüş ne varsa bu dergide bulabilirsiniz... (belki size abartılı gelecek ama inanın, bugün gerek televizyonda yayınlanan reklamlar olsun, gerek Hollywood filmlerindeki bazı sahneleri hazırlarken kullanılan teknolojinin arkasında yer alan fikirler olsun... bunlar ilk olarak; kendilerine mecra arayan yaratıcı sanatçı kişiliklerin işlerini yayınladıkları amatör/profesyonel bu tipteki elektronik medyada ortaya çıkıyor...)

Bunları yakından takip edenler buralarda gördükleri şeyleri yıllar sonra [bir filmdeki ilginç bir karakteri ya da yeni çıkan elektronik bir aletin özelliğini/dizaynını anca o zaman bu dergilerde gördüklerini] hatırlayıp "yahu ben bunu kaç yıl evvel görmüştüm, biliyorum, adamlar oradan almış." diyorlar... (ki ben de böyle şeyleri takip ettiğim için ipod'tan Cartoon Network yayın kanalının çizgi film karakterlerine kadar bir sürü şeyi hayata geçirilmeden önce bu tür dergilerde gördüm.)

Fazla konuşup kafanızı karıştırmadan derginin arşiv adresini vereyim;
http://gizmag.eu/pdfmag/

Dergiyi hazırlayanlar beş ayda bir yeni sayı çıkarıyorlar ama bu sayılarda yer alan/almayan her şeyi hem haftalık hem de gün gün yakından takip etmek için (ki çok güzel videoları da ancak bu şekilde görebilirsiniz) GizMag'ın "http://gizmag.eu/" adresine de bakabilirsiniz...

Endüstriyel tasarım, resim, fotoğraf ve grafik sanatları, kolaj çalışmaları, çeşitli fikirlerin uygulama bulabileceği alanlar gibi sanatsal her türlü işin yer aldığı bu dergiyi sizin de beğeneceğinizi umuyorum.

Sizlere iyi eğlenceler :)