19 Mart 2012

kamerakunstmagazin [e-mag]

Fotoğraf çekmek günümüzde artık “çocuk oyuncağı” olmuş olsa da fotoğrafçı olmak, o göze ve geniş görüş açısına sahip olarak; alanı, nesneyi, objeyi ya da “durum”u an olarak yakalayıp bir şeyler aktaracak kafa yapısına sahip olmak, bu beceri ve yeteneklerle donanmış kişilerin ortaya çıkardığı işleri sanat eseri olarak değerlendirmek halen geçerliliğini koruyor.

Eskiden fotoğraf çekim tekniklerini inceden inceye anlatıp bir iki örnekle yayınlayan (Zoom gibi) fotoğraf dergileri vardı ama onları da ancak fotoğraf işiyle profesyonel olarak ilgilenenler ya da bu işi hobi olarak yapanlar takip ederdi.

Türkiye gibi sanat üretimi ile ilgili her türlü üretim ve eğitim malzemesinin çok pahalı olduğu bir ülkede bu tür şeylere ait yayınlara ulaşmak da para verip edinmek de külfetli bir şeydir. (ki param yetmediğinden yayınlandıkları zaman alamadığım dergilerin eski sayılarını bulabilmek için zamanında Beyazıt Camii’nin arka avlusuna kurulan bit pazarına sırf bu sebepten gittiğim çok olmuştur.)

Ama artık bunlar çok geride kaldı, çünkü dünya değişti, tüketim ve iletişim araçları değişti, kültürel paylaşım ortamları herkesin ulaşabileceği konuma geldi.

İşte, ben de bu gönderide bu tür paylaşım yapan sanat gruplardan birini tanıtıp sizlerin de faydalanmasını tavsiye etmeyi düşünüyorum. Yalnız yazının girişine bakarak bu paylaşımın fotoğraf çekim teknikleriyle ilgili olduğunu düşünmenizi istemem.

İş, tamamen fotoğraflara bakmaktan ibaret :)

İnternet bağlantısı olan bir bilgisayarınız, tablet ya da akıllı telefonunuz varsa; Sergi, müze, sanat galerisi gezmeyi, fotoğraflara resimlere bakmayı seviyorsanız veya en azından böyle bilgi kültür ve görüş açınızı genişletecek şeyler yapmaya başlamayı düşünüyorsanız size “elektronik dergi” anlamına gelen “e-mag”lere bakmayı tavsiye edeceğim.

Canınız sıkılınca şöyle güzel bir şeyler olsa da baksam diye düşündüğünüz zaman farklı ve güzel bir şeylerle vakit geçirmek istiyorsanız bire bir.

İşte yapmanız gerekenler;

http://www.kamerakunstmagazin.de/ adresine girin,
download „kamerakunstmagazin” linkine tıklayın ve çıkan sayfadan ücretsiz olarak bilgisayarınıza indirebileceğiniz dergileri “als PDF herunterladen” linklerine tıklayarak bilgisayarınıza “download” edin...

Şimdi de gereksiz birkaç küçük uyarıda bulunarak bazı notlar ekleyeyim;
İndireceğiniz dergilere bakmak/okumak için “adobe acrobat reader” ya da benzeri işleri yapan bir pdf readerprogramınızın olması gerekiyor.
Bu programları internette yasal olarak ücretsiz veren yerlerden indirebilirsiniz. Bilgisayarlar için olan versiyonları olduğu gibi, tablet ya da akıllı telefonlar için olanları da bulunmakta. (yani canınız sıkılınca cep telefonunuzu açıp oradan da bakabilirsiniz.)
Burada verdiğim linkten ulaşacağınız elektronik derginin (ya da daha ileride vereceğim diğer dergilerin) içeriğinde karşılaşacağınız çıplak kadın, şiddet vs. gibi öğeler içermesinden kesinlikle ben sorumlu değilim, bunu değerlendirip başkalarına gösterip göstermemek, arkadaşlarınızla ailenizle ya da çocuğunuzla paylaşıp paylaşmamak sizin kendi kararınıza kalmış bir şeydir. O yüzden yarın öbür gün “ben bu dergiyi indirdim, fotoğrafların içinde bir tane de çıplak kadın vardı, ben bundan rahatsız oldum.” diyerek benim başımı ağrıtmayın :) [böyle söylüyorum diye de dergilerin Playboy ya da Penthouse gibi erotik içerikli olduğunu da sanmayın.]
Bilmediğiniz bir yayınsa ve bakmaktan hoşlanırsanız ne mutlu bana, hayatınıza küçük de olsa bir güzellik katmış olacağım, yok eğer beğenmezseniz o zaman indirdiğiniz dergileri silersiniz olur biter... fakat ben, dünyada ne insanlar ne hayatlar ne mekânlar, ne eşyalar, ne olaylar, nasıl yaşam tarzları, ne kadar farklı görüşe sahip insanlar var diye bu ve bundan sonra vereceğim e-mag’leri indirip bakmanızı kendi kültürel ve sanatsal gelişiminiz için tavsiye ederim.