02 Mart 2012

PC ve Laptop için ucuz oyun kumandası


Madem her şeyi yazıp çiziyoruz bunu da yazayım dedim, umarım faydası olur...

Diyelim evde çocuk var ve bilgisayarda da oyun oynuyor, fakat siz de çocukların pc ya da laptop'un klavyesini aşırı kullanımdan dolayı bozmasını istemiyorsunuz.

İşte çözüm; usb girişli (ucuz ve taklit) bir Playstation joystick.

Bugüne kadar bir türlü "ya olmazsa" diye almaya cesaret edemediğim bu yardımcı aparatın fiyatını görünce (18 TL) "olmazsa olmasın" diyerek aldım. İyi ki de almışım...

Artık laptopun tuşları saatlerce takada tukada amansız minik ellerin altında inlemiyor :) ayrıca oyunları oynamak daha da eğlenceli oluyor.

Hem bilgisayara hem gerçek Playstation'a bağlanabilmesi (evde varsa ya da ileride oyun konsolu alınırsa ikinci bir oyuncu için nasıl olsa ona da lazım olacak) hem de Playstation'daki gibi oyunun uygun yerlerinde titreşimle oyuncuyu uyarıyor olması bu ürünü seçmemi kolaylaştırdı... (ve tabii ki uygun fiyatını da gözardı etmiyorum.)

Bu konuyu ve yazdıklarımı kesinlikle ilan-reklam olarak düşünmeyin kesinlikle öyle bir durum söz konusu değil. İstedim ki; uzun zamandır benim gibi düşünüp de "beceremem" ya da "uyum sağlamaz" diyerek bilgisayarına oyun konsolu joystiği almayı erteleyenler bu ertelemeye bir son verip ucuz yollu taklit bir joystick'le sorunlarını çözsünler...

Evet, ben aldım, taktım, denedim çalıştı... Öyle üst düzey bir kullanıcı falan da değilim, kutunun içinden çıkan mini kurulum cd'sini takıp programı açtım ondan sonra çıkan kutucuğa evet diyerek bilgisayarın "oyun kumandası"nı tanımasını sağladım o kadar.

Benim aldığım marka Jwin isimli Çin malı taklit bir joystick, Carrefour'daki görevliye iki üç ürün içinde hangisinin daha iyi olduğunu sordum "Hepsi de aynı" diyince ortadaki minik tuşları daha büyük olduğu için ben de bunu seçtim.

(Hafta sonu ufaklıklar için küçük bir hediye ve büyük bir eğlence olabilir diye de konuyu sizlerle paylaştım, haydi size iyi eylenceler)