16 Nisan 2012

Kalecinin yalnızlığı [film]


Yazar kardeşim Alper Kaya'nın gazına :) gelip filmi aradım buldum seyrettim ve iyi ki de seyretmişim.

Hepimizin kıyısından köşesinden bir şekilde bir zamanlar ilgilendiği amatör futbolu arka plana alıp oradan odaklandığı kahramanın hayatını da dramatik biçimde anlatarak neyin neden olup neden olamayacağını filmde tüm gerçekliğiyle ortaya koymuşlar.

Filmin ana karakteri Nurettin amatör liglerde bütün gençliğini ve istikbalini kalecilikle harcayıp tüketmiş bir adamdır.

Yaşı 40‘a dayanan Nurettin'in vefa gösterip kaldığı takımda işler iyice kötüye gitmektedir.

Gündüz maça çıkıp akşam içki muhabbetine takılan adamımızın hayatı da maçlarından farklı değildir. Futbol nasıl ki bir takım oyunuysa hayatın da aynı şekilde başkalarının hareketleriyle elde ettiklerimizi etkileyen yanları vardır.

Bir zamanlar gençsindir, meraklı, çalışkan, başarılısındır herkes bunu paylaşıp seni el üstünde tutar, bazen de takım felaket kötüdür sana yapacak bir şey kalmaz sekiz tane gol yersin ve bir zamanlar "Panter" olan lâkabın "kova"ya dönüşüverir, artık her şey senin yüzündendir...

İşte Nurettin'in futbol hayatının özeti... ama hayatın bir de gerçek tarafı vardır, ev, aile, çoluk çocuk, geçim derdi, çevre, mahalle, saygı sevgi, siyaset, para işleri...

Bütün bunlar ülkenin gerçekleriyle birleştirilip olabilecek en iyi şekilde filmde işlenmiş (Bir de keşke filme ünlü diye şu futbolcuyla şarkıcıyı hiç katmasalarmış daha da güzel olurmuş ya neyse işte belki onların da biraz hareket getireceğini düşünmüşlerdir, o kadar olacak artık...)

Neyse işte yapılan işi ben beğendim sizlere ve hayatlarının bir yerinde o soyunma odasına girip de heyecanla maça çıkmayı beklemiş olanlara filmi özellikle tavsiye ediyorum. Kendine özgü kaliteli bu filmi kaçırmayın.

(Gecekondu semtlerini ve oradaki hayatı sevmeyenler, ağır akan yavaş filmlerden hoşlanmayanlar sıkılabilir onu da söyleyeyim, sonra Amerikan macera filmlerine alışık bünyeler kaçıp kovalamaca atlama zıplama bekleyip de filmi beğenmedim demesin. fakaaat durum böyleyse bile başka bir dünyaya bir süreliğine girip çıkmak biraz gerçekleri görüp hayatı anlamak size de iyi gelebilir.)