12 Nisan 2012

otobüsü kaçırmayın ;)


Kendim buldum kullandım, denedim, baktım, onayladım... şimdi sizlerle paylaşıyorum.


Bildiğiniz gibi, artık İstanbul'daki bütün İETT otobüslerinde (Halk otobüsleri dahil) uydu takip sistemi var. Yani otobüsün bulunduğu nokta, İETT tarafından uydu (GPS) sistemiyle takip edilebiliyor.


İETT süper bir şey yapmış; Bu takip sistemini normal vatandaş da kullansın, duraklarda bekleyip vakit kaybetmesin diye sistemi (öncelikle engelli vatandaşları düşünerek) internete taşımış.


http://3n.iett.gov.tr/ adresine giriyorsunuz. (isterseniz cep telefonunuzla da girebilirsiniz) karşınıza çıkan soldaki kutuya beklediğiniz otobüsün numarasını yazıyorsunuz (örnek olarak; E-59, ya da 89 gibi) ve getir tuşuna basıyorsunuz. Bu saniyeden itibaren o hatta çalışan tüm otobüslerin hangisi nerede, hangi durakta ya da kaç metre yakınında anında sistem size bildiriyor.


Bu sayede otobüs sizin duraktan geçmiş mi geçmemiş mi anlayabilir ve çoktan geçip gitmiş otobüsü beklemek gibi bir yanlışa düşmezsiniz. (ya da gelmesine ne kadar var hangi duraktaymış diye öğrenmeniz de mümkün)


Emeği geçen herkese bütün İstanbul halkı adına tekrar tekrar teşekkürler İETT, artık sabah otobüsü kaçırmışsam geçmemiş olabilir diye boşu boşuna beklemeyeceğim.


(iett, yaptığı anlaşmayla bu sistemi cep telefonlarına taşımak için program tasarlatmış, android marketteki "nerede bu otobüs?" isimli programı indirip aynı şekilde yararlanabilirsiniz.